2014-05-08

Hybris

Ni vet hur det är på semestern. Man får lite distans till livet hemma och så börjar man tänka på hur allt är och borde va och ska bli och så. Jag har bara med mig en fuktkräm och inget snus och därför har jag så att säga tappat greppet. Ska skriva mer om det sen men semester om man är emo = inte helt okomplicerat.

Aja. Annan konsekvens av semestern: jag har fått hybris


Asså...... "Känd opinionsbildare"!? Så cp dröm. Men känner också att det är lite sant. Om vi rör oss i denna sfär som består av sociala medier + tjejer så undrar man ju. Här är exempel på personer som har orimligt mycket makt men som inte gör ett skit med den


Varför har blondinbella en stylist (ok just NU har hon ingen då)? Varför är hon rik? Varför har hon hundratusentals läsare? Varför säger man att hon är provokativ när hon är en jävla reaktionär borgarfitta?


Se tidigare inlägg. Hon förkroppsligar allt jag hatar. 


Denna kvinna har 35k följare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu kommer alla tycka att jag är en missunsam och *bitter* person men jag unnar faktiskt inte dom här personerna deras framgång. De spelar på idiotiska patriarkala könsnormer, de vädjar till människors osäkerhet och känsla av underlägsenhet. Det enda de här personerna gör är att se snygga ut och att finnas på bild. Ibland skriver de nån jävla text som skrivits hundra gånger tidigare av andra jävla borgarbrackor. Jag ber om ursäkt för att jag låter som en gubbe nu men: Dessa ladies bidrar inte med NÅGOT vettigt. Alltså förlåt. 

Och det får mig att känna såhär: varför har inte JAG 35000 följare!?!?!? Jag är skitsmart, rolig, skriver bra saker. Jag är ärlig och feminist. Jag har jättemycket viktiga saker att säga och gaggar inte bara om kärlek, att älska mig själv eller typ vardagslyx. Dessutom är jag snygg och SVINBRA på hudvård! Varför är världen så skev!?!? Varför får mickis och BB så mycket uppmärksamhet?!?

Brasklappar för att detta är början på en mani hehe 

/QotN

6 kommentarer:

  1. att du e snygg o bra på hudvård - fack off.
    men jag verkar dela dina o även WG's åsikter om politik o feminism o det köret + hela emodeppen. jag har FÖRSÖKT läsa blondinbellas, fornis o kissies bloggar m.fl men blir sjukt äcklad gång på gång. jag skulle älska om du blev en "känd opinionsbildare" haha. QotN for president! eller, typ, stadsminister. eller bloggare som e känd. o smart. how lovely. ursäkta att jag inte orkar sätta stor bokstav i början av meningar o egennamn

    SvaraRadera
  2. Ska så jävla mycket mer timing till för att slå igenom som intelligent. :(

    SvaraRadera
  3. Känns för övrigt för jävla skönt att ha lite andra vettiga haters på sin sida. Jag har tänkt flera gånger att jag ska ge dem en chans, att de kanske inte alltid är så vassa men de är bara människor, de menar väl, att jag inte ska döma dem när jag inte har hela bilden osv men NEJ. Jag gillar dem inte alls. Önskar dock att jag gjorde det för då hade jag inte behövt låta så bitter.

    SvaraRadera
  4. om jag fick bestämma skulle det var u guys på emoboost som hade 35k följare och inte de där idiotbrudarna på insta. ni äger. puss

    SvaraRadera
  5. serri, kör på podd. en som inte är så jävla gullig och barnslig.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar trösta mig med att man åtminstone inte tillhör denna kategori av värdelösa människor som inte har något att komma med.
    Det är viktigt att inte glömma bort det här med vikten av integritet, osv osv..

    SvaraRadera