2014-05-15

Arla

Ja men tjena tjena

Klockan är fem och jag har inte sovit en blund. Det är inte så sköj mtp tenta och dyl. Jävla sommar. Det blir ljust så tidigt och alla dessa maniska fåglar!!!!! Chilla!!!! 

Vid halvfyrasnåret hamnar man som vaken i nån slags dilemma. Antingen försöker man sova och behåller hoppet om några timmars sömn. Alternativt inser man att natten, eller snarare morgondagen är förlorad och hittar på lite  sköjiga grejer. Jag har städat, druckit te, klippt naglarna och sorterat papper. Nu vet jag inte om jag är trött eller pigg. Min pappa sa alltid när jag var liten att även om man inte kan sova så återhämtar sig kroppen lika bra om man bara ligger och vilar. Jag vet ju att det inte är sant men det känns lugnande på nå vis. 

Det är nåt fint och skört med dessa tidiga vakna försommarmorgnar. Man är så ensam. Förra året vid den här tiden var jag deppig och vaknade med ångest varje morgon kl fyra. Då kändes det kargt och eländigt. Nu något mer sällsamt. 



Puss

Queen Of the Najt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar