2014-04-19

Pain is gain eller va man nu säger

Halli hallå

Kl är snart två. Enligt instruktion från läkare och barnmorska borde jag ha slutat blöda för ca två timmar sen. Det har ju inte riktigt hänt. Faktum är att jag inte ens har börjat blöda på ett normalt sätt. Däremot har jag haft så JÄVLA ont. Jag har gråtit, andats som om jag höll på att trycka ut en bejbi som var större än 5 mm, kräkt av smärta. Ringde därför till gyn. 

Jag: Hej hej jag gör en medicinsk abort hemma. (Börjar gråta) Jag har tagit alla smärtstillande och har verkligen jätteont. 

Ssk: på en skala, hur ont har du? 

Jag: 5 nu när jag fått gråta lite, 8-9 när det är som värst. Kan jag få nåt smärtstillande utskrivet?

Ssk: nej. Behöver du mer smärtlindring måste du åka in.  jag tycker att du ska avvakta.

Jag: men vad ska jag göra på akuten? 

Ssk: få smärtlindring. Men avvakta lite. 

Asså xuse me, men varför ska man stå ut med så mycket smärta att man spyr bara för att det är livmoderrelaterat??? Hade det varit gallsten eller ryggont hade dom väl ändå inte sagt att jag ska avvakta om jag VASat 9? 

Varför fick jag inte med mig adekvat smärtlindring från början? Varför ska jag åka till gynakuten när det jag behöver är 5 mg oxykodon? Som tur va hade min granne det hemma. Så nu ska jag sova. När denna bejbiklump är ute ur mig ska jag skriva ett jätteargt brev. Men nu ska jag spela sudoku. 

/QotN 

1 kommentar:

  1. men gud vad löjliga de är, varför kan de inte bara skriva ut nåt? blir jätteförbannad. får lite det här intrycket av all kvinnosjukvård, att man bara ska stå ut.

    SvaraRadera