2014-04-04

Hannah och Amanda

Vi har ju vid ett par tillfällen bekänt oss till att tycka om den där poden med Hannah Widell och Amanda Schulman. Och ja jag tycker fortfarande om dom av olika skäl. De har så bra ångestinsikter att förmedla trots att de är så jävla glättiga och mesta delen av tiden bara blajar ut en massa världsfrånvända ogenomtänkta resonemang som är enormt myspysiga och medelklassvåndiga. Men alltså. Det senare har tagit över deras pod helt? Det finns knappt något kvar av det smarta och informativa som jag upplevde från början.

Exempel på meningsutbyte de har minst en gång i varje pod:

- Jo sådär. JAG är SÅHÄR
- Jag med!!!
- Det måste va från vår uppväxt?!
- Men alltså det måste vara något vi fått från vår familj
- Ja för du är ju så och jag är ju såhär
- VI är så! Båda två!
- Vi är unika!!!
- Vi ba: ojoj sånna här är vi
- De kanske verkar lite konstigt men jag ÄR såhär
- Jag med!!
- Det är lite vår GREJ
- Ja och det är ju charmigt? Vi är såhär
- Ja det är vi, vi två, ingen annan är som vi

osv.

Galningar.
/WG

5 kommentarer:

  1. HAH. Så sant.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA, exakt så. Älskade när Amanda GRÄT för att barnens sovrum skulle ligga för långt från hennes i den nya lägenheten?!

    SvaraRadera
  3. De är så äckliga alltså. Bara orkar inte.

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag råkade för någon månad sedan helt random stöta på "På middag hos Hannah & Amanda" på YouTube, kollade ett avsnitt & så ett till & sen ett tredje, typ de intressanta gästerna, men sen kunde jag inte stänga ner!!! Dels måste-kolla-klart-ångest, men även att jag kände mig inbjuden, som en i gänget typ. Hahahah, skoja ba, men de snärjde mig på något vis. Så jag kollade ALLT i sträck, haha! Har ej lyssnat på deras pod, vet inte om jag pallar heller? Eller är det bra tills de spårar med familjeklenodigheterna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Man blir indragen i deras värld och känner sig helt pamperd och mysig! Jag gillar dom på många vis, tycker att de utgör en soft variation på röster man hör i det s.k. "bruset", men det finns mycket med dom som bara känns oigenomtänkt och helt irrelevant. Men om du gillade det så kanske du ska ge poden ett försök! främst de äldre avsnitten.
      /WG

      Radera