2014-04-17

Glömma medicinen

Ok jag gjorde en idiotisk grej i helgen. Glömde ta min medicin i typ fyra dagar i rad (eller jag var egentligen för pank för att hämta ut ny så i väntan på cash blev det inget) och fick smaka på effekten av det i måndags. Det var verkligen inte kul, drabbades av hemska utsättningssymptom. Förutom att jag var svettig och yr och typ hade svindel (??) så blev jag supersuicidal som en blixt från blå himmel. Var i färd med att göra mig i ordning för att gå till skolan när det slog till, en sån där äcklig panik när man bara sitter och hyperventilerar och hulkar och inte vet vad man ska ta sig till, det enda alternativet är att ta bort allt. Hemsk hopplöshetskänsla av att inget och ingen kan hjälpa, att det är omöjligt att finnas för det gör så ont och att det aldrig kommer att gå över. Resultatet av detta var att jag till slut efter några timmars panikläge utmattad stapplade in i duschen med en snus och en skalpell och hade beslutat mig för att dö där och då. Skriver detta lite lättvindigt nu, för nu känns det bisarrt och absurt att detta hände, men då var det tyvärr allvar. Satt där i en timme under vattnet och grät och höll i det där verktyget. Sedan kom min mamma. Och det var ju skönt det. Vet inte om jag hade gjort det om hon inte hade kommit? Hoppas inte. Usch. På kvällen kändes det bättre även om den korkade gråten fortsatte, fast då på ett tyst och stillsamt sätt. Idag mår jag bra, känner mig glad och stark etc. Igår var det likadant. Bygga upp bryta ner, bygga upp bryta ner aaaaggghhh.

Tydligen är man inte riktigt kry ännu. Tydligen bör man ej slarva med tabletterna. Ett varningens ord! Gör det inte.

Glad påsk på er emos, ta hand om er.
/WG

3 kommentarer:

  1. Glad påsk - ta hand om dig <3

    SvaraRadera
  2. jag är sämst på att komma ihåg tabletter. p-piller, antidepp, you name it. kunde komma på ATT jag glömt hämta ut nya tabletter genom att jag insåg att jag varit helt sjukt yr och sett suddigt någon dag. blä.

    SvaraRadera
  3. vad tycker ni om blondinbella? o hennes modiga acneklipp. o hennes trångsynta politiska ställningstaganden. o hemska val av tapet till sin sons rum (han kommer aldrig bli en kreativ (entreprenörs-)bebis med de tapeterna. haha)

    SvaraRadera