2014-04-27

Flytta

Hallå alla

Nu sitter jag på en bänk i Solna. Jag och min fina kille ska gå och kolla på en lägenhet som vi kanske ska flytta till. Ett evakueringskontrakt. Tre rum och kök, med balkong. Det känns härligt men också extremt ångestladdat. 

Jag har flyttat så himla mycket. En gång per termin fram tills för ett och ett halvt år sen då jag fick mitt studentrum. Så varje sommarlov och jullov har jag levt i den där jobbiga pressen att jag måste hitta ny bostad, nytt område att etablera mig i, nya grannar. Har insett att jag behöver mycket s k trygghet. Vill att saker ska va samma så att jag kan rota mig ordentligt. Så detta jävla flyttande har gett mig PTSD. Så fort jag hör talas om nån flytt blir jag helt nipprig och konstig. 

Och nu är det jag som ska flytta. Till ett HELT nytt område. Jag känner ingen som bor här, har knappt varit i Solna. Så stressigt!!!! 

/QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar