2014-04-04

Ännu en grej


Här är den senaste kompisen. Intensive anti-age face serum från Aco face plus, hundratjugofyra kronor på apoteket. Ja det kanske känns lite cp att använda så kallade anti-age serum när man är nyss fyllda tjugofyra men det skiter jag i för jag skiter i anti-age! Då kanske ni undrar vad det här slippret gör i mitt ansikte, jo jag ska berätta.

Denna lillen är så basic som det kan bli. Det är inget konstigt i alls, innehåller inte ens en gnutta parfym, och den är billig. Detta serums främsta hårt arbetande ingredienser är hyaluronsyra (binder fukt på ett helt sjukt sätt), niacinamide (ökar elasticiteten och reducerar pigmentförändringar med mera med mera med mera), glycerin (detta känner ni till) och vitamin B9 (aka folsyra - peppar upp de röda blodkropparna och ser till att celldelningen fungerar som den ska). När jag läser allt detta känner jag ba, vadå anti-age, det där behöver väl jag trots att jag inte är fyrtiofem? Åtminstone vill jag ha det. Och nu har jag det. Kanske vill även ni ha det.

Jag ska testa denna en period. Nu har jag så mycket saker att testa så jag är helt yr! Måste ta det lugnt. svårt att testa grejer ordentligt om man maxar för mycket. Andra saker som testas just nu är Khiel's midnight recovery oil, Hydraquench fuktmask från Clarins, Lumenes c-vit dry skin comfort radiance coctail. Ahhh älskar hudgrejer *JAZZ HANDS*

Ni hör ju, jag är en quinna med ett mål. Fin hud NU!!! Nu nu nu!!!
/WG

4 kommentarer:

  1. Kör hårt, snygging. Dock undrar jag hur det gick med den där krämen från Vichy? Och serumet från Olay? Vore intressant att veta! Testade den där glykolsyragrejen från det sistnämnda märket och blev helt tokig över det fina resultatet först, sen fick jag små, små finnar som inte slutade ploppa upp så jag la den på hyllan i all panik och sen har huden varit helt lugn, är jag ensam om detta? Visst, syragrejer tar fram skiten till ytan och blablabla men jag kör med en del andra syraprodukter och har inte riktigt varit med om detta tidigare. Hm ... Lycka till iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Krämen från vichy" misstänker jag egentligen det är la roche posay du menar? Har inte varit på vichy på många år :) Inte fått ordentlig chans att testa den ännu då jag kört retin-a, svårt att se hur bra andra produkter funkar i samband med det. Serumet från olay kände jag mig lite halvimpad av, framförallt för att det svet i ansiktet på mig?! Inte skithärligt. Sen tyckte jag konsistensen var lite udda, skar sig med andra produkter som jag använder typ fuktkräm och primer. Bäst att använda på natten alltså.

      Kanske din hud hatar glykolsyra just? Finns ju andra grejer som kan testas då, typ mjölksyra? (brukar ofta gå under det skitjobbiga namnet alfagydroxipropansyra på innehållsförtäckningar) värt ett test kanske! Har annars gillat att använda olays night renewal elixir, inte gjort ens ett gnutta research på det så vet inte vad exakt det är jag gillar med det ännu hehe, men får återkomma.

      Kram /WG

      Radera
    2. Haha, ja precis, La Roche Posay menade jag. Båda ser lika tråkiga/seriösa ut och inhandlas på apoteket. Förstår, då är det bara massa fukt som gäller. Gud va sugen jag är på Retin-a alltså! Funderar på om man kanske kan få en tub utskriven även om huden är helt ok?

      Det konstiga är att den trivs med det annars. Kör en hel del med Algenists peeling (glykolsyra, enzymer och nåt annat trams - den är skitbra om man har den på i några timmar (står att man ska låta den verka i några min och sedan tvätta bort men jag brukar smeta in ansiktet med den när jag får för mig att eftermiddagssova i ett par timmar) och det funkar ju hur fint som helst. Aja, kan ju vara vad som helst i produkten! Håller mig borta. Tack för svaret iaf! Kramar!

      Radera
  2. vill ha recension på denna så fort du har tid kram

    SvaraRadera