2014-03-06

Vita naglar


Hallå alla och ursäkta det häxiga handposerandet, har sannerligen inte fått kläm på den där nagellacksbloggargrejen. Min poäng är oavsett: Kolla detta fräscha nageltip-ex! Var på hemköp igår och råkade utföra en riktig anorexiashopping (bubbelvatten, två avocados, ett nagellack och schampo) pga var trött, mätt och svettig. Nagellacket kostade 10 kr och var från något okänt suspekt märke så jag hade ungefär noll förhoppningar om kvalitén, men det skulle visa sig vara extremt tillfredsställande! Två lager vitt och lite genomskinligt H&Möverlack senare har jag de mest glamorösa naglarna i kategorin "fräsch tjej" på hela gatan. Härligt va!!!

Jag måste fråga, är det för mycket beauty nu? Jag har blivit som besatt!!! Det enda jag gör på dagarna är att kolla på sminktutoreals på youtube, göra ansiktsmasker och studera mina porer i förstoringsspegel. Har förvandlats till någon slags socialt handikappad beautyqueen :( Jaja, let me know hur som. Mer yta eller mindre?!


Hej och hå
/WG

6 kommentarer:

  1. Mer, mer, mer! Jag lider av samma sjukdom som du och det går fan bara utför med min fixering. Förmodligen inte alls bra men jag kan bara inte sluta. Googlar krämer, ingredienser, recensioner hela tiden och känner att det är meningen med mitt liv? Fan va tragiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uh, skönt att man inte är ensam. Ibland slår jag på Lisa Eldridges youtubekanal och bara har den på i bakgrunden när jag donar med annat (sminkar mig) hemma? Hon har en så betryggande och lugnande röst och är så klok och kunnig. Jag tror att jag älskar henne.

      Kram /WG

      Radera
    2. Fan va nice! Ska också börja med det samt gå och köpa det där nagellacket! Krääm!!

      Radera
  2. Haha håller med Tuttlösa här ovan, meeer, meer! Älskar lyxiga (ekologiska/naturliga helst) grejer men har sällan råd med det. Älskar att läsa om det ändå. Gillar att ni skriver ur ett torrt/acnigt perspektiv, då vet en ju om grejerna fungerar. Ja, nu blev det mycket hudsnack men älskar smink ännu mer, som t.ex detta lackinlägg! Det lär vara Nordic cap/starnails, det har fått bra betyg överallt, nu måste jag kanske köpa ett till... *crazy beauty lady* /h

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah vad härligt! Ja exakt det är star nails!? Jag blev helt överraskad, trodde det skulle suga balle, speciellt som det är vitt och det brukar generellt inte vara någon när det gäller opaciteten. Ska lätt köpa fler!! De hade öven ögonskuggor i alla möjliga kulörer, vet du något om de? Chansar på sopiga men med tanke på lackchocken så hmmm......? /WG

      Radera
    2. Men eller hur, ett vitt lack för en tia typ hur bra kan det vara, så ba ~bäst av alla~
      Ååh nä visste inte att de hade skuggor! Fina färger? Sjukt sugen på att testa av den anledningen du skriver... (Och här kan en se att min vurm för ekologiskt tas över av min love för budget, men en gör så gott en kan o.s.v.)
      Jag har två läppstift från dem, ett nästan självlysande rött och ett beige. Mer pigment i det röda, sitter helt ok, det beiga försvinner dock fort./h

      Radera