2014-03-18

Pissig igen

Blä nu är det inte bra igen. Jag klarade det nästan en månad den här gången. Fan. Är livrädd nu igen. Jag vet ungefär varför det blev dåligt nu men inte helt och hållet. Nu ska jag lista några skäl till att fredsavtalet mellan hjärtat och hjärnan brutits.

1. Jag fyllde år. Hatar att fylla år för det gör mig alltid rätt ledsen av någon anledning men jag brukar alltid ha fest eller så för att döva. Tänker tillbaka på året och så vidare, börjar tänka på framtiden och får panik. Det här året har varit det sämsta i mitt liv. Det känns som att jag tagit tio steg bakåt istället för att ta ett steg framåt.

2. När jag tänker på framtiden blir jag rädd och ledsen för att jag är så orkeslös och viljelös. Och då hatar jag mig själv.

3. Snart kommer jag vara pank och det fasar jag för. För jag kan inte föreställa mig att jobba. Jag orkar ju knappt gå i skolan.

4. Såg en bild på mig själv där jag är yngre, inte oförstörd men i alla fall mindre förstörd. Och jättesmal. Inte för att det betyder så jävla mycket, men kombinationen av att jag inte känner igen mig själv mentalt i den personen som är på bilden och inte heller fysiskt gör mig helt nedslagen. Sedan jag fick min officiella depressionsdiagnos och började äta mediciner har jag gått upp tio kilo i vikt, kanske mer. Jag känner inte igen mig själv längre i den här dumma bilen som jag åker runt i.

5. En kompis hörde av sig idag, en av mina bästa vänner. Hon bor inte här och vi är inte den typen av kompisar som ringer varandra jämt. Men jag älskar henne skitmycket och litar på henne. Hon ville ses imorgon och äta middag. Hon vet nästan inget om hur dåligt det varit och hon vet inte att jag var på sjukhus för jag klarar inte av att berätta om hur dåligt allt varit när vi ses så sällan. Så då kan det lätt bli att jag hittar på istället när jag berättar om min icke-existerande vardag och mina obefintliga framtidsplaner.

6. Jag sitter bara här inne hela dagarna. Jag ljuger om att jag lämnar mitt hem ibland när folk frågar vad jag gjort under dagen. Det är som att jag inte klarar av att ta mig ut i världen längre om jag inte laddar i flera dagar innan.

Ok jag är svinsvag nu och det gör mig helt tom och rädd. Öööööhhh orka att jag bara känner och tänker på hur jag känner och har det :( Jag jag jag. Ska ta ett glas rött och en cigarett och titta vidare på keeping up with the kardashians. Det luktar underbart här hemma i alla fall för jag fick massor med blommor i helgen, tulpaner och liljor, mina favoriter. Vissa tycker att liljor luktar som begravning. Vem bryr sig om det liksom?! Herregud

/WG

1 kommentar: