2014-03-13

Den ädla konsten i att bemöta kritik

D: Jag kom att tänka på, ta i trä, att det är väldigt sällan jag får taskiga kommentarer i bloggen.
M: Inte jag heller, jag är så himla glad över det!
D: Jag med. Så tack! Ni som lyssnar och även ni som är läsare.
M: Fast i och för sig, det har startats en blogg om mig... jag kan visa den för dig sen
D: Skämtar du?!
M: Eller nej det har startats en blogg, den handlar inte OM mig men de har skrivit väldigt mycket om mig där de hoppat på mig för olika saker, typ så här, att de är arga för att jag inte har gått ut med vad min pojkvän heter???
D: VA. Vänta stopp - har de skrivit om MIG?
M: Nej inte om dig hehehe. Nej det var typ tre inlägg om mig på rad?
D: Men GUD. Är det en skvallerblogg eller vadå?
M: Nej inte en skvallerblogg.... den hette typ... EmoBoost? som Quetzala Blancos gamla rip off eller parodi på EgoBoost. Så bloggen heter typ EmoBoost eller nåt sånt, men ja. Det var ganska löjligt. Men ja, det var ju lite... kritik i alla fall. Så det är väl alltid nåt.
D: Ja... ja.
M: Annars har jag mest snälla.
D: Ja jag med. Gulliga! Gulligaaaa!

/EmoBoost

7 kommentarer:

  1. :) :) :) :) :) :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaaa. Asså jag måste säga att jag är så GLAD att ni delar min avsky för M!! Har läst hennes blogg i x antal år - riktigt självplågeri - och alltid förundrats över hur en så osympatisk person kan vara SÅ idoliserad av sina läsare... verkar liksom inte vara någon som genomskådar henne?

    När hon började jobba på devote skrev hon i ett inlägg att hon ville att de som bloggade där skulle vara "fina, rara och snälla tjejer"... Vilken jävla vision, att tjejer ska vara väna och fina och inte kaxa och ta plats eller, gud förbjude, skapa dålig stämning genom att t ex ifrågasätta normer och ideal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Det är som att det bara finns två kategorier enligt M, bra tjej och dålig tjej typ. Antar att jag är en dålig tjej tex, hehe. Pga surar, kritiserar och kollar på porr eller ngt? Min och QotNs jargong kring dessa tjejer kan ibland vara lite barnslig och elak, men bakom det där störiga finns det en hel del valid points, men det verkar hon inte velat ta till sig. Hon kontrar istället lite trött med att vi är "arga" för att hon inte berättat vad hennes snubbe heter. Ja, allt handlar ju om snubbar. Och att vara kär. Och att vara i en relation. Och vad andra tycker om den. Fattar inte heller hur en så pass elitistisk och snobbig person kan ha så många okritiska dyrkande läsare?! Det är liksom aldrig någon debatt? Pust.

      /WG

      Radera
    2. Dasha har jag dock lyckats undgå att känna agg mot?! Hon verkar härlig och ärlig typ, hon har en hel del märkliga och skeva åsikter som inte känns helt genomtänkta, men hon är liksom så okonstlad? Verkar extremt kul!!

      Radera
    3. http://nojesguiden.se/blogs/dasha-girine/lets-talk-about-sex-baby

      Sådär kul :(

      Radera
  3. ELLER Michaelas argument för att hon skulle rösta på moderaterna? Vidrigt. I övrigt, har aldrig kommenterat med bloggnamn förut, men nu är det dags (min blogg är låst pga omständigheter, men bjuder in om ni vill, haha no hybris) och vill säga att er blogg - eller ni - verkar så kloka och det är befriande att läsa en blogg som pendlar mellan högt och lågt och jag har typ aldrig varit ifrågasättande förutom när ni hyllade Amanda&Hannahs podcast (ja, det var jag som kommenterade anonymt då, tack för fint svar i ö) men i allt annat alltså och 99% och ja: applåder!!

    SvaraRadera