2014-02-19

Var jag kommer ifrån

Shit. Shit !!!!! Ibland mitt i allt som känns helt okej blir jag påmind om "var jag kommer från" och att jag inte står över det hur mycket jag än jobbar på att komma loss.

Jag träffade min bror igår och vi pratade om hur hans liv har börjat bli sämre igen, att det aldrig riktigt blivit bra men att nu har det blivit sämre igen, och att tvångstankarna har börjat komma tillbaka. Vi pratade om att vi båda horar för kärlek, men bara från en specifik person, ingen annan. Andras kärlek är värdelös, andras bekräftelse är bara smuts. Hans bekräftelse är allt. Vi pratade om att vi horar för honom och hur horandet tagit från oss all självkänsla och egenvärde. Och det där med att när man mår dåligt gör man dåliga saker. Att jag gör dåliga saker som gör andra ledsna. Och att han gör dåliga saker som gör andra ledsna.

En dålig sak som min bror gjorde i förrgårr var att röka weed och dricka öl med en kompis som han knappt känner. Kompisen hade ingenstans att sova för hans tjejs barn hade blivit våldtagen. Min bror bor hos min mamma och hennes nya man i en vecka. Min bror frågar min mamma om hans vän får sova över. Min mamma ser att han har rökt och att han är full. Hon vill inte, säger att det är måndag, säger att hon känner sig ledsen över detta. Min bror snor nyckeln till deras källarförråd och låter vännen sova där. På morgonen kommer min mamma på honom med detta och hittar vännen i källarförrådet.

Jag är så trött nu. Så evinnerligt jävla trött på allt detta.

Ibland är jag trött på det sättet att det ger mig kraft, att det fula som finns där jag kommer från inte ska få förstöra den plats jag ska till. Men mesta delen av tiden orkar jag inte låtsas som att jag inte brutits ner av allt detta. Idag är jag nerbruten. Så jag blandar mig en drink, klöser sönder mitt fejs och kollar på lost i soffan. Det är tredje dagen i rad jag inte gjort något att de saker jag lovat mig själv att göra. Känner mig märkligt övertygad om att något är på väg att hända. Så jag vågar inte röra mig ur fläcken.

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar