2014-02-13

Nerlurad i serumträsket



Nu är jag inne i en sån där hetsig hudvårdsfas igen. Detta bisarra beteende visar sig på några olika sätt, men främst att jag har långa sessioner där jag studerar min hud i en spegel, att jag lägger mycket pengar på nya produkter och att jag sitter i timmar framför youtube och gräver i olika smink- och hudvårdsteorier. Min senaste youtubeguru heter Sali Hughes och är någon slags beautyjournalist. Hon tjatar i allafall mycket om vikten av serum. Serum serum serum. QotN är också mycket för serum. Alla ba älskar serum. Serum, livets dryck etc.



Jag har aldrig varit intresserad av serum. Bara ordet "serum" har fått mig att känna ointresse. Det är typ som "elixir" eller inte vet jag, "amulett". Det klingar hokuspokusigt. Men jag är inte helt hopplös, även jag kan förändras tydligen?! Jag har förändrats så pass att jag gjort en 180 graders gir och nu är serum det enda jag tänker på! Måste ha serum!!! Antar att detta har något att göra med att min hud generellt blivit bättre och jag finner ny oväntad kraft att lägga på mer specifika hudproblem än bara allmän acne och torrhet. Jag har plötsligt blivit intresserad av att bli av med små ärr, pigmentförändringar och jobba på lystern. Pillgöra alltså. 

Jag inser att detta är en sjuk spiral som aldrig kommer att ta slut, att jag kommer att smörja ihjäl mig en vacker dag med alla masker, serum, fuktkrämer och rengöringar. Att jag aldrig kommer att vara nöjd. Men det skiter jag i. Det som gäller nu är SERUM. 

Idag var vi, dvs jag och QotN, och grävde runt på en kosmetikavdelning (gick egentligen till Åhléns för att köpa ljus) och snubblade över ett litet kit från Olay Regenerist. Olay??????? kanske ni tänker, ja jag ska förklara. Jag har senaste tiden hört så mycket bra om Olay. Har alltid tyckt att det är lite av ett kärringmärke, men sedan jag faktiskt tog mig tid att spana igenom en och annan innehållsförtäckning och läsa på lite om skiten så har jag känt en allt större nyfikenhet gällande märket. Och framförallt kring deras förhållandevis billiga Regenerist 3-point superserum. För en nätt slant har jag alltså inte bara fått ett smakprov på detta serum, utan också en glycolsyreexfolierande historia som jobbar på att slipa bort ens skavanker över natten, samt en uppstramande och återfuktande liten krämburk. Ni kan förstå hur uppiggande detta var, och betydligt billigare än vad jag först tänkt punga ut på enbart detta jäkla serum. Så framöver kommer dessa små skatter att testas noggrant och förhoppningsvis göra mig fantastiskt snygg etc.

/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. Keep us updated! Är i exakt samma hyposition!

    SvaraRadera