2014-02-17

Meredith

Två saker har hänt

1. Jag har nu börjat med retin a. Än så länge verkar det lovande. Tog första klicken i fredags. Hade serum dunder och fuktkräm över. På lördagen kändes min hud glowy och fin men inga magiska förändringar. Framåt kvällen började den rodna och hetta lite. Igår var allt som vanligt. Idag har jag börjat fjälla lite. Inga  stora fjäll, men som att jag hade solat och bränt mig liksom. Ikväll kör jag igen tror jag. Så spännande!

2. Jag har börjat kolla på Greys anatomy. För fem år sedan bodde jag hemma hos min mamma, läste in naturbehörighet på komvux i rekordfart och levde ett mycket inrutat liv. Jag hade en kille då men han gjorde lumpen på veckorna. Mamma var också borta mycket så jag bodde ensam i en villa. På kvällarna belönade jag mig efter dagens plugg genom att göra ris a la malta och kolla på greys anatomy i flera timmar. Då för tiden var jag så målinriktad och ångestdriven på ett sätt som jag inte är nu (på gott och ont..) och att kolla på greys var liksom en morot för att orka plugga i det där sjuka tempot som jag gjorde. Jag läste in hela naturbehörigheten på en termin. Ibland övade jag mig på att sy sår som jag gjort i en apelsin. Ibland läste jag mammas gamla kurslitteratur på kvällarna. Det var en så märklig tid. Jag strävade liksom framåt framåt framåt hela tiden. Jag var helt fixerad vid att komma in på läkarprogrammet.

Nu kan jag börja jobba som läkare om ett år! Hur sjukt är inte det? Och det känns så sentimentalt och fint på något sätt att jag sitter här och kollar på denna serie (som ju är så FRUKTANSVÄRT bra) och att jag inte behöver hetsa mer för att komma in. Har kollat första avsnittet nu, så starkt! Förstår mycket mer nu också, både medicinskt men också Merediths alla konstiga nojor osv. Allt kommer nog bli bra. Kram

/QotN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar