2014-02-14

Läppstiftet

Häromdagen hittade jag ett gammalt läppstift. Ni kanske minns den perioden när alla hade så mycket neonfärger i fejset? Kan det ha varit förra sommaren eller så? På den tiden när jag var inne på body shop och köpte duschkräm en dag fann jag mig märkligt attraherad av ett neonrosa läppstift, det skiftade nästan lite i magenta. Ni fattar färgen. Ännu mer exalterad kände jag mig när jag fann att det hade en vårdande sammetslen konsistens men med bra täckning. Så jag köpte det. Trots att jag innerst inne vet att jag nog inte är en sån där neontjej. Typ en sån där tjej med magtröja från American Apparel och hög blond hästsvans??? Men just där och då ville jag vara det. Ville komma nära de där tjejerna, känna mig som en av dom. Så jag matchade mina fladdriga svarta byxor och min vita skjorta med ett neonrosa läppstift den kvällen.

Efter denna första och enda gång har jag inte använt läppstiftet igen. Tycker mycket om det men känner mig inte hemma i det riktigt. Så det föll i glömska tillsammans med ett gäng andra läppstift (pastellig korall från mac??? Knallorange med skimmer från Estee Lauder av alla märken????) jag har liggande i en liten skål i badrummet.

Som ni vet har jag ägnat mig åt lite upprensning av hemmet senaste tiden, och turen föll nu på badrumsskåpet. Således återupptäckte jag ovannämnda stift och kände mig återigen dragen till färgen. Uppiggad av att ha hittat denna SKATT i stöket. Tråkigt nog hade konsistensen förvandlats från det där underbara krämiga till typ torrt trögapplicerat matt fnas :((

Drabbades där och då av ett infall som jag nu i efterhand inser var en snilleblixt. Någonstans någongång har jag hört om ett knep. Knepet i fråga har med en tändare att göra.


Ett snabbt svep med lågan över stiftet så var det som nytt!!! Ikväll, då jag ska bjuda på en *sExIg suPé* här hemma tänkte jag ha på mig det gamla stiftet tillsammans med massa eyeliner och lösfransar. Lord!!! Kan knappt bärga mig

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar