2014-02-11

Glappet


Jag har en fråga till er alla emos och emolovers. Har ni sett Glappet? Om ni inte har det så finns chans att upptäcka detta revolutionerande nu pga det ligger uppe på SVTs öppna arkiv. Glappet sändes alltså 1997 och tyvärr har jag inte sett något liknande sedan dess. Ah här får ni ett smakprov.



"Jag tycker om när du har håret sådär. När man har en sån utsökt halslinje, en sån... nacke. Det enda som saknas är ett vackert halssmycke. Jag kan föreställa mig det när det ligger och balanserar på nyckelbenet så här. Förstår du vilken sort jag menar? Vackra smycken är till för kvinnor som du."

Två unga kvinns balanserar på gränsen mellan barndom och vuxenliv och blir uppvaktade av två kåta advokatgubbar. Älskar dialogen i denna serie!!!!!! Senast jag såg hela serien i ett svep var en söndag för några år sedan då jag och en av mina bästa vänner låg i soffan i min gamla lägenhet och åt getost. Det var en mycket fnissig dag som föregåtts av en stormig kväll. Glappet ackompanjerade stämningen mkt väl.

/WG

1 kommentar:

  1. ja!!! glappet! jag och min bästis följde den där serien då det begav sig.

    SvaraRadera