2014-02-13

Estonia

Vad är mitt problem? Under tiden jag försökte få ihop förra inlägget satte skiten igång igen. Kunde med nöd och näppe skriva färdigt. Varför undrar ni?

Såhär är det: imorron ska min klass åka på klassresa till Riga. Vi ska åka dit med ett kryssningsfartyg, vara där i några timmar och sen åka tillbaka igen. Jag ska med. När jag sa ja så tänkte jag innerst inne att "detta kommer nog inte gå" men sen har allt funkat så bra i min värld och jag har inte tänkt på den jävla kryssningen. Men nu, kvällen innan, nu kommer det. Nu kan jag alltså inte tänka på något annat än att den jävla färjan ska sjunka. Och baltiska rederier med bristande säkerhetsrutiner och hårda vinstkrav. Och kaptener med alkoholproblem. Och så jag i en klaustrofobisk hytt med tre tjejer jag inte känner. 

Nej fan alltså. Varför blev det såhär nu? Varför kan man inte bara ha kursresorna på land? Jag vill inte. Jag tänker på hur det ser ut när skeppet släcks ned, nödbelysningen tänds. Man är helt ensam ute på havet. Allt är mörkt och kallt. Och mina kurskamrater som för en stund sen var fulla och lyckliga blir nu konstiga och panikslagna. Kanske ringer någon flickvän för att ta avsked. Eller mamma. 

Alltså vad ska jag göra? Och nu googlade jag estonia för att illustrera detta med en bild och nu är jag fan helt jävla skräckslagen. Jag måste få dom att ställa in. Jag kan stanna på land, men mina kursare då? En av mina bästa fina vänner kommer vara ombord. Fan jävla skit

/Cupon Queen

1 kommentar:

  1. Men tänk om ni skulle åka BIL eller BUSS! De krockar serri hela tiden, skepp sjunker typ aldrig. Men aaah, jag fattar känslan. Så himla hjälplöst & utsatt &...öde mitt ute i havet. Fordon på land kan man ju "hallå, stopp, jag vill av".

    Det jag tycker du ska göra är att inte googla Estonia, Titanic, osv & bara hålla dig flytande över the baltic. Tror det är fint där på andra sidan...haha, omg så klyftigt *andra sidan*. Nä, skall ej raljera.

    Det kommer gå fint! Kram

    SvaraRadera