2014-02-10

Duktig inför doktorn

Hallå alla

Nu ska jag berätta om ett idiotiskt beteende som ni alla bör sluta med! Jag tar en för laget och berättar om mig själv först

Som jag skrev i ett tidigare inlägg hade jag under november och december en jobbig oroskänsla på kvällen vilket gjorde att jag överkonsumerade div substanser för att hålla mig lugn. Detta är naturligtvis inte bra och ett tecken på att något är skevt. Den andra januari hade jag en läkartid vilket hade varit ett ypperligt tillfälle för mig att dryfta detta med en person som både har förskrivningsrätt och lite sunt förnuft. Vad gjorde jag då? Nä vet ni vad, jag SKÄMDES så mycket för detta att jag avbokade tiden. Jag kunde helt enkelt inte gå dit och berätta detta pinsamma och skämmiga att jag inte klarade av att hantera mitt liv. Men alltså!!!?? Det var ju därför jag sökte upp denna underbara läkare från första början!! Det är liksom inte min chef jag går och pratar med (okej jag har ingen chef men ni fattar) utan premisserna är ju att jag är lite fuckad och att han ska hjälpa mig! Inte döma mig!

Ja och nu när jag börjat må bra och har ett göttigt liv igen, DÅ går jag dit och ba "det var lite jobbigt för ett tag sen men det är över nu" så himla puckat. Men han sa så klokt att det som jag höll på med var en form av självmedicinering, vilket är ett tecken på att den vanliga medicinen inte är nog för tillfället. SÅ SKÖNT att höra detta alltså. Det är ett tecken på att den vanliga medicinen inte räcker för tillfället. INTE att jag är en dålig person med dålig disciplin. Och då ska jag gå till doktorn för det är då jag behöver hjälp. Dagens lärdom!

/Queen Of The Najt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar