2014-02-13

Dags igen

Jaha hej och hå

Igår hade jag en bra dag. Var ledig från skolan och var hemma och städade och fejade. På kvällen var jag på ett intressant politiskt möte (!!!) och sen drack jag öl med mina bästa människor i livet! Ah så najs! Men nånstans där kickade fullemot in. Ni vet hon? Jag satt där med den härliga berusningen i min kropp och kände att jag bara ville ha MER MER MER MER MER! Så jag och min gulliga kille åkte hem men fullemot var kvar och ville kasta sig ännu djupare i berusningens värld. Så när jag väl var hemma rökte jag hasch! Varför ens? Alltid detta.

Vaknar upp några timmar senare med en huvudvärk som känns som en skottskada. Tar ipren, somnar om. Vaknar igen, nu utan huvudvärk men med en välbekant obehagskänsla i kroppen. Först förstår jag inte. Det tar några timmar. Jag är helt vilsen. Känner mig bara urkonstig. Konstiga skuldkänslor, hjärtklappning. Allt känns ödsligt och obehagligt och helst vill jag bara gråta men jag är liksom inte ledsen. Jaha sen fattar jag att jag har ångest. Så cp att inte fatta först. Efter några timmar i sängen när jag bara ligger och stirrar så tar den driftiga sidan över. Så jag bakar en sockerkaka. Messar några vänner. Putsar två mässingsljusstakar med citron och salt och mjölk. Är ledsen för detta. Blev helt tagen på sängen. Det var ju alkon som gjorde det men jag trodde det var borta ur mitt liv.

Åker in till stan för att träffa WG och köpa en vas och kanske blommor. Det är typiskt bra. Irrar sedan runt i två lyckliga timmar på Åhlens. Mycket lyckosam shoppingtur. Sen åker jag hem till min gulliga kille igen och äter spagetti och har det bra. Nu gör jag ansiktsmasker och det är tryggt och lugnt igen. Men ni fattar väl. Så trist att vara tillbaka..........

/QotN

1 kommentar:

  1. <3 <3 <3 Greppa det fina!! Är så himla glad att ni båda är tillbaka här.

    SvaraRadera