2013-12-16

Söndagsfetma

Söndag kväll! En ångestafton för många. Inte för mig för jag lever i en konstig världsfrånvänd bubbla för tillfället. Har jobbat från kl två till tolv på natta med lite CoOlA dEkOrAtIoNer på ett CoOlT kontor där de utvecklar appar. Ett sånt ställe som har kylskåp i varje rum fyllt av vitamin well. Imorgon ska jag repetera ovanstående. Såga, måla och bära saker alltså. Det roliga är att majoriteten av de som jobbar där är bakåtsträvande world of warcraft-lovers som skreptiskt rynkar på näsorna åt de grejer vi gör. Hehe. Är trött, finnig, dammig och hungrig trots att jag ätit en meny från max och en citronpaj och en chokladtryffel. Fan alltså varför är jag så hungrig! Orkar inte detta vad håller min kropp på med. Vid tillfälle ska jag skriva ett inlägg om vikt och viktökning pga antidepressiva men inte ikväll!!! Tror det kommer generera för mkt hopplöshetskänslor pga jag tror att jag kommer äta fler saker innan jag ska sova.

Något läsaremo där ute som har några emotions gällande detta med antidepp och vikt? Jag har gått upp tio kilo på ett år av antideppknaprande. Var hos min doktor och surade om detta och de jag har nu ska förutom massa annat gos vara "viktneutrala". Ok?! BRA för jag tänker då rakt inte gå runt och köpa nya jeans var tredje månad.

Happy ångest allesammans <3
/WG

2 kommentarer:

  1. jag gick upp skitmycket på sertralin. positiva var att jag inte brydde mig pga sertralin. det var först när jag slutade (och gick ner i vikt utan att anstränga mig) som jag fattade att jag ens hade gått upp.
    för mig är viktuppgång en dealbreaker vad gäller biverkningar. när jag fick sertralinet var jag bara så tacksam att någon tog mig på allvar att jag hade ätit vad fan som helst som de skrev ut till mig.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Jag ska nu berätta. Jag gick ner tio kilo av sertralin då de fick mig att helt tappa aptiten. Men gick uppnigen när ja sluta. Sen började jag me lamotrigin (stämningsstabiliserande), vilka ej påverkade min vikt. Tog ergenyl samtidigt ett tag och de ökade aptiten men jag sprang typ en mil om dan. Jag började senare med venlafaxin vilka gjorde att jag brydde mig mindre om vikt (bra ) men tror de hämmade den värsta aptiten. Har nu ätit sertralin + mirtazapin och gått upp typ fyra kilo på två veckor. Tror mirtazapin är boven och ska nu sluta. Antagligen blir jag anorektisk igen vilket kan låta najs men ett liv utan aptit är enligt mig deppigt få mat är ett av de få glädjeämnen jag har.
    Det var väl min story.

    Något jag ej prova t men tror alla går ner av är voxra.

    Glad söndag natt!

    SvaraRadera