2013-12-29

Reflektion kring året

QotN: Snart är julen över! Tänk på hur du vill vara 2014
QotN: Jag vill vara som Beyoncé kombinerat med Katniss
WG: Gud! Jag vill bara vara lugn och sansad
QotN: Lugn och sansad är bra men lite negativt? Du får ha några positiva begrepp också
WG: Ska träna också
QotN: Haha jag skulle skriva en årskrönika häromdan och kom bara till juni. Det var så hemskt att jag grät fy fan alltså
QotN: 2014 måste bli bättre!!
WG: Ja usch det kan jag tro! Vågar knappt reflektera över detta år det har varit så horror
QotN: Nej alltså gör inte det! Det rev upp för mycket! Jag ska bara skriva en lista över bra saker som hände, saker jag lärt mig och hur 2014 ska bli.
QotN: Så insiktslöst haha
WG: Hahaha
WG: Ja det är nog ett bättre grepp
QotN: Så kan man göra upp med 2013 nån gång i april när man är bättre rustad liksom
WG: Ja det är mer lämpligt
WG: Detta med "diamond year" är dock lite skräckinjagande
QotN: Ja oj det är man inte mogen för
QotN: Försök att slipa mig till en diamant liksom, en degig svag spillra
WG: Men alltså jag har rensat ganska mycket senaste året i nån slags "golden year"-anda inser jag. Dock inte så golden känsla över det
WG: Haha. Man kan ej polera en bajskorv som det sägs.
QotN: Som det sägs ja
QotN: Ja du har rensat fan! Jag har nog också det i terapin men eftersom jag inte vågar tänka på vad jag gått igenom i terapin är min rensning höljd i dunkel liksom.
WG: Men asså jag har rensat:
1) mitt inre
2) mitt hem
3) min garderob
QotN: Det är bra!
WG: Ja och lite lagom till årsskiftet har jag rensat bort min ledsna gamla depressionsmorgonrock också.
QotN: Jag har rensat kompisar fan! Dock ej killar.
WG: Ja komisar! De glömde jag. De har jag rensat ur.
QotN: Och rensat kroppsnojor har jag gjort. Det är skönt
WG: Ja det är bra
WG: Jag har blivit fet
QotN: Äh!
WG: Fast jag har mycket sundare relation till mitt fejs och sminkandet
QotN: Kan man bli fet så kan man bli smal
QotN: Åh jag med! Fast visst sa jag hur jag höll på nu när jag kom ner till min familj
WG: Ja herregud
QotN: Mamma ba "sluta skrubba dig nu här har du lugnande"
WG: Fast insikter är väl också nån typ av rensning
QotN: Ja faktiskt. Men ändå en börda hehe om man inte ändrar sitt beteende. Eller kanske inte. Det blir lättare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar