2013-12-29

Recap från lördagsnatten

Nu ska jag berätta om igår. Hade tagit ett beslut i min lille hjärna om att inte dricka mer och bara "vara" i den eftersläntrande ångesten som ofrånkomligt infinner sig efter några dagars brukande. Jaha men det är ju inte det lättaste för den ångesten är fan no party, mer som att tvivla på att allt som man tycker om i världen existerar, börjar tro att allt är fejk och att jag är fejk och att jag håller på att flyta iväg i en mörk ström av förruttnelse etc. Så det var ett enkelt beslut att ta när en kamrat dök upp med en flaska vin.

På grund av att jag lyckades sminka mina ögon på ett mycket fördelaktigt sätt (bronsförgad skimrade skugga, mörk matt brunt i globlinjen och svart kajal) i kombination med att jag hade min nya 6iga topp (ordet topp?! så looser) med hängselknäppning var jag ett under av snygghet och elegans. Problem: Skittrött, bakfull, ledsen, ont i fötterna från några dagars klackklapprande och snorig i näsan. Men sånt ser ju ingen och det är ytan som räknas som ni kanske känner till. Alltså var jag glad och nöjd ändå för jag var snygg och det är ju en härlig känsla?! Jaha jag inledde starkt med att få medges ej på kortet. Eftersom jag är både kvicktänkt och desperat löste jag det snabbt med mobilen och lite skramlande av knögliga sedlar så att jag fick i mig några öl. Alltså jag hade en trevlig kväll och framförallt var det soft att sitta och gagga med min kompis men ibland när man är ute är det så jävla tomt?! Man va va ska vi göra nu vi går ut o röker jag tar en cigg till vad ska vi göra nu då, vi går in i det där rummet och dansar, sen köper vi öl sen går vi ut och röker sen pratar vi me den där människan o röker mer och så det i kombination med att man är trött och jättekåt, så oerhört tomt. Rätt var det var någon gång vid halv fyra fick jag kramp i magen och hade dessutom inte lyckats bli så värst full, så jag bestämde mig för att ta mig hem. Så jag åt en sojakorv med bostongurka i sängen och somnade. Men innan det minns jag att jag hann se mig själv i spegeln och konstatera att mitt *snygga smink* hade fördelats i två ganska mörka och definierade kluttar på vardera sida om båda ögonen. När man tittar på sig själv i spegeln och ba IDIOT. Och tänker jaha äsch jag ska ju ändå sova. Nu ska jag berätta en sak, när jag är full tar jag aldrig av mig sminket. Pga är full ofta blir det ja.. inte mycket av den varan. Skitsamma. Ärligt talat vem fan bryr sig, har alltid tyckt att det är så sjukt med folk som ba USCH så ÄCKLIGT jag sov med sminket på!!! känner mig så sunkig? Det är inte som att man använt toapapper som tampong hela veckan liksom. Det är däremot lite sunkigt :(

Nu ligger jag i sängen och inser att klockan snart är halv tre jaha. Men det skiter jag faktiskt i. Drömde så jävla vidriga mardrömmar inatt och är upprörd. Recap: Jag var sjuk dvs i huvudet och fick vård men jag fick vården i korridoren i skolan medan de andra hade julfest och kunde se mig få vård. Sen blev jag förflyttad till nån psykavdelning. Tre av patienterna där bestämde sig för att utföra ett psykologiskt experiment på de övriga inkl mig och skulle göra detta genom att jaga och döda tre av de övriga. Och sedan analysera hur de övriga patienterna hade samarbetat för att överleva. Usch jag vaknade så himla ledsen och rädd och dessutom men en konstig känsla av att jag aldrig kommer att må bra. Hjälp. Jaha så jag tänker nog ligga här hela dagen nu.

Nu har jag blajjat klart, hoppas ni emos out there hade en skaplig helg.
/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. Jag är också sämst på att tvätta bort sminket på fyllan, när man väljer att runda av festligheterna så är liksom sängen prio, oftast. Men jag hatar att vakna med sminket kvar, så himla oskönt i ögonen. Fick en hemsk infektion en gång också!! Sen känns det som att jag tappar typ alla ögonfransar om jag råkar gnugga :( :( :(

    SvaraRadera