2013-12-24

Nu ska vi prata om något helt nytt

Ikväll har jag legat i soffan i min morgonrock och delat en flaska dyrbubbel med min favoritperson. Och ätit en ost. Livet! Så härligt i denna stund. Den sunkiga stressen som alltid infinner sig inför julafton har lugnat ner sig och jag känner mig välförtjänt (?) slapp. Palla skriva om julen och alla dess emotionella fallgropar, jag som många andra som vuxit upp i en miljö där det funnits någon slags missbruksproblematik vet hur cp den kan vara. Så jag skriver inte om det, konstaterar bara att det ska bli skönt att fira denna jesu födelsedag utan mina föräldrar. Gott så. Vidare till viktigare saker! Jag ska nämligen nu upplysa er om något jag inte ofta ordar om i detta forum och det har med kläder att göra. Eller inspiration kanske. Hehe. Inspiration!!! Det trodde ni inte va? Jo jag har känt en viss sådan senaste tiden, och den har utmynnat i ett antal klädinköp. Här ska ni få se vad jag har för visioner för min *stil* för tillfället.


Vi börjar med något mycket enkelt: ett mönster. För första gången i mitt korta lille liv har jag dragits åt kritstrecksrandigt. Är i skrivande stund ägare av tre nya plagg i detta mönster, nämligen en klänning, en byxdress och ett par byxor. Alla i emolämplig mörk färgskala. Jag tänker mig detta som ett ganska subtilt inslag, vill ej se ut som en förvirrad maffiaboss eller dito wall street yuppie (eller vill jag?) eller ännu värre, att bära detta mönster i form av en sån där ÄCKLIG lite för liten tajt kavaj med en knapp som jag sett på vissa kvinnor!? Fak alltså.


Vi fortsätter med detta! Ja, ni ser rätt, snörning. Massor av snörningar! Gärna som små detaljer. Mitt senaste plagg i denna kategori är en mycket proper svart tröja som är hög i halsen och långärmad. Skräddad passform men inte tajt. Helt öppen i ryggen så när som på snörning upptill vid nacken och nertill vid svanken som håller samman skiten. Ni fattar va? Oj oj oj.


Ok det här är nog det som exalterar mig allra mest just nu. Hängselknäppningar! I alla former! På linnen, på klänningar, på byxor, på väskor. Ju fler desto bättre. Liksom ovan är detta en detalj som gärna får kombineras in lite "snyggt" typ hej här är ett helt normalt plagg men vet du vad, det går att knäppa upp här framtill lite oväntat på en sekund om jag vill, men det vill jag inte just NU. Så elegant och excentriskt!


Mitt sista bud blir detta, den stora feta fickan med lock. Helst av allt på mitten av låret men alltså jag är inte den som är den, andra ställen går också bra! Till och med på magen?! Eller en saftig bröstficka, aldrig fel. Här är fickan dessutom kombinerad med en av de andra sakerna jag suktar efter, alltså kritstrecken, således alldeles perfekt att inkorporera i mitt *nya liv*.

Ja nu börjar det snart?! Det nya livet. Nytt år, ja ni vet. Man får lite hybris, hetsar väl upp sig lite i onödan kanske, men jag unnar mig det helt ohämmat i dessa lite mer uppiggade tider. Håller nu tummarna för att det ska hålla i sig. Ja uppiggningen alltså.

Okej! Håll hårt i tyglarna imorn hörrni, för då är det årets bästa och värsta dag all at once. God förhoppningsvis vit jul /WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar