2013-12-12

Jul på beroendemottagningen



Jaha nu har min kontakt på beroendemottagningen bytt ut sin vanliga blomma till den här juldekorationen. Det är mossa i och det kryper runt små tomtar i den. I sällskap av några flugsvampar. Asså jag sa ju att jag skulle sluta träffa denna rackare pga hon somnade i sin fåtölj senast, men jag har inte kommit around med detta :( så nu fick jag släpa mig dit och träffa henne igen. Det blev inga narkolepsianfall idag som tur var, men förtroendet för henne är väl något skadat i vilket fall som helst. Lustigt nog gjorde min brist på respekt för henne att det blev lite lättare att vara ärlig med det faktum att jag supit typ fem dagar i rad och att jag inte ännu vet om jag är klar med supandet. När man väl är igång är det inte så lätt att hejda sig som ni kanske vet. Jaha detta resulterade i att vi skrev nya listor med fördelar och nackdelar med att vara nykter. Fördelslistan blev som vanligt fem mil lång och nackdelslistan innehöll väl bara tre punkter. Tre JÄTTETUNGA punkter. Det är det som är det kluriga och äckliga med beroenden, de få fördelar som finns med dom väger tyngre än alla fem miljoner nackdelar. Usch nu känner jag mig som en alkis igen pga var där och satt i det där rummet. Det är så konstigt på beroendemottagningen för det är fullt av bums och hobos där och så sitter jag där i min rodebjerkappa med min iphone i handen och väntar på min tur medan jag smuttar på en vitamin well för att döva den värsta bakfyllan på ett "elegant" sätt. Men ja som ni vet kommer emos i alla former och färger. Vissa av dom har hipsterryggsäck och sneakers tydligen, dvs vissa av dom är jag. För att göra saken värre sitter detta lilla hipsteremo nu på drop coffee och dricker capuccino medan jag skriver detta på min hipsterdator, så ni som dör av nyfikenhet på min identitet kan ju skynda er dit och spionera. Fast gör helst inte det, det är så skönt att vara anonym.

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar