2013-12-28

Full

Jaha nu sitter en här, medveten och omedveten på samma gång. Nu har jag druckit för mycket igen, och då menar jag inte per gång, eller kanske? Jag tror att det jag menar är att jag druckit för mycket i för många dagar. Det där med julen. Det där med att folk är lediga och vill ses. Det där med att man inte setts på ett tag. Och då blir det lätt att det blir... för mycket? När det blir för mycket tar jag gärna en flaska bubbel som buffert. Eller tre. En flaska per person. Då är jag trygg igen. Kan slappna av, prata "fritt". Tunnas ut och tjockas upp på samma gång. Då kan jag slappna av och veta att det jag säger är lika mycket på allvar som ett skämt och samma gäller mitt umgänge.

Men nu är jag trött.
Urk nu blev det för mycket.
Började redan imorse när de äckliga mardrömmarna kom.

Och jag orkar inte vara full och skämta bort allvaret heller för det är lika påfrestande som att finnas på riktigt, prata på riktigt. Märker att jag måste skoja och peppa för när jag inte gör det kommer den där oroliga rynkan mellan ögonbrynen fram hos de jag pratar med. Och även om det är bättre än innan så kan jag inte berätta hur det är för jag pallar inte att sänka folk, att de blir så jävla oroliga och beter sig annorlunda, börjar ge mig tips?? om hur jag ska leva. Tack tack jag kan inte följa alla råd. Och gör så gott jag kan. Men nu ska jag zooma ut en stund och vara själv. Annars kommer den annalkande sociala kollapsen bli sanning istället för eventualitet.

Gönatt
/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. åh herregud exakt så ja. känner igen varenda ord. / fellow emo

    SvaraRadera