2013-12-18

Emominne

Jag minns en dag i somras när QotN inte mådde så bra. Vi skulle ses och jag vet inte fika typ men hon ville ställa in. Det framgick att det inte var pga trött utan pga trött på att leva. Hur det nu var lyckades jag få ut henne ur sitt hem på något vänster och vi sågs på ett konstigt kafé i närheten av mitt hem där de serverar massa bagels och annan konstig skit. Vi satt utomhus. Jag pratade om lite ditten och datten men stackats QotN satt bara och stirrade tomt framför sig. Hon hade klänning på sig och hade sminkat sig omsorgsfullt. Hon orkade inte prata, inte le, inte ens på låtsas. Så vi satt där på uteserveringen, jag kedjerökte och drack mitt kaffe, babblade om lite olika nonsens och hon åt sin bagel och tittade ut i parken framför oss. Kommer ihåg att jag kände igen det där. När man har nedsatt ansiktsmimik och det i sig utgör ett problem i mötet med andra människor, som att man inte hade nog med att ätas upp inifrån av en livsglädjetörstande blodigel?? Att man inte klarar av att röra på anletsdragen om man så skulle vilja det. Så man får bara vara tom. Ingen rynka mellan ögonbrynen, inga spända käkar, bara ångestlobotomi.

Det var den dagen vi upptäckte hur briljant det var att kleta i sminkdiskar när man har ångest. Det blev nån slags uppenbarelse för oss. Jag märkte direkt när vi kom in att hon vaknade till liv. Asså det är så sjukt!!

QotN gick fram till en expedit och sa:
- Hallå jag skulle vilja ha en mirakelprodukt. Jag behöver något som kommer vara som ett mirakel!
- Åh är det en SÅN dag. Ja då ska jag visa dig...

och så lommade de iväg mot någon hylla.
Så snäll och mjuk miljö.

Nu ska jag sova.
Idag började mina handflator blöda från olika ställen pga överansträngda i huden??? Fy. Lite för mkt sågande och rollande i guess. Imorgon är sista dagen på scenografibyggandet, sen har jag tjänat en indienresa. Ska fira det med att bli full på kvällen!! Jobbet avslutas nämligen med en stor FEST. Kände att det började krypa i kroppy redan idag när några av appnördarna kånkade in låda efter låda med bärs. Mmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar