2013-12-13

EmoBoost Svarar: Hud och Supa


Anonym frågar:
Hej, sötnosar! Hur tar man han om sin hud på bästa sätt nu i vinter? Min har blivit så skabbig och tråkig att jag får panik! Och var i Sthlm super man enligt er? Flyttade precis dit har inte riktigt hittat mina ställen. Pussy och kram!

EmoBoost svarar:
Hej sexiga emo! Välkommen till stan. På fråga ett: Alltså detta beror helt på vad du har för hudtyp och så vidare. För min del (Werkin' Girl) så har räddningen varit att gnugga in mig med bio oil varje kväll innan sovtajm och det har gjort mig till en mjuk bejbistjärt. Har dock läst på WWW att folk haft lite olika reaktioner på denna kontroversiella olja så sätt lägg inte alla dina ägg i en korg så att säga. Kanske är det too much för dig? Vissa får ju massa finnys av oljor och sånt. Tricket är väl en mild rengöring (allt med "milk" i namnet), bomba med fukt som passar din hudtyp och kör lite mild AHApeeling ibland och följ upp med näring och fukt. Om du inte pallar att greja kan du fejka dig fram med tex l'oreals lumi magique primer för 179 spänn. Har nog aldrig fått så mycket komplimanger för min då egentligen ganska kassa hy som när jag använde den som primer under min foundation. Har man bra hy är den lovely att använda som highlighter efter din foundation på kindben och andra väl valda ställen. QotN tipsar om beauty flash balm från Clarins och jag kan inte annat än att hålla med.

Jaha på fråga nummer två, alltså var man ska supa, har vi en hel del svar att ge dig. Extra ärligt kommer vi att leverera dessa pga sitter just nu och super bubbel hemma och ska gå ut och snuska oss på stan snart. Idag ska vi dock gå på de finare ställena pga vi är så snygga båda två!!! Måste få utdelning på detta aka bekräftelse. Vi säger såhär då, vi gillar sunkhak. Med en vän eller två förvandlas dessa från lortig sylta till mysigt harem, men ska du supa själv emostajl kan det vara lite deppigt, fast å andra sidan är allt deppigt när man är depressed och går du på ett sunkhak har du i alla fall inte gjort av med så mycket pengar? Ja ni vet väl vad vi pratar om antar jag.

Dovas skanstull (hette förr i tiden Kings) = Sunkigt äckligt hak som är billigt. Klientelet är cp fotbollskillar som nyss fyllt nitton. Även en del alkisar. På helgerna däremot är det fullt av kids som ska till Under Bron (som vi kommer till snart). I alla fall kan du bli full och njuta där. Och kanske får du syn på två andra emos i crowden (oss).

Lilla baren på Riche var ett populärt vattenhål för mig förr och då och då även nu för tiden. Här blandas gubbar med snubbar och gillar du mediamän så kan du nog hitta kvällens ligg här om det skulle knipa. Bäst är det när vänner eller bekanta spelar skivor, men pga kan ej avslöja deras identiteter kan jag inte tipsa :( Ta på nån 6ig känga, kort kjol och krispig stor vit skjorta och gå dit på ett glas vitt. Ja nu tillägger QotN att hon bara har varit där typ tre gånger i sitt liv och en av gångerna försökte hon ta sitt liv efter :( ja analysera själv.

Under Bron har varit en trotjänare under vinterhalvåren. Här hittar du en mix av fölk och kan dansa ensam i ett hörn hög på E eller mingla glatt med fölk en våning upp.

Asså nu kommer vi inte på fler ställen för vi är så röksugna he he. Ikväll ska vi till Indigo en liten sväng och sen på en hemmafest. Skynda till Indigo så kanske du ser oss runka vår sociala balle i något hörn.

Kram! /EmoBoost

1 kommentar:

  1. Hähä, tack för svaret! Ni är ju för söta! Sunkhak is the shit. Ska ta och kolla upp den där primern, låter ju skitbra. Bio oil vet jag inte om jag vågar köra på, brukar gå så dåligt när jag smörjer in mig med olja, men tack för tipset!! Kramis!

    SvaraRadera