2013-12-06

EFTERLYSNING

Ligger i min säng och tänker lite på högstadiet. Så fort man pratar med nån om högstadiet så känner den igen sig i bilden som jag hade av min högstadietid. Man var alltid ful, lite fettigt hår, jobbigt att va med på gympan, pluggis, olyckligt kär i nån, kände sig utanför och sämst. Inte mobbad men låg social status. Men alltså ALLA var väl inte utanför på högstadiet eller!?! Okej jag har väl inte snackat med 100% av Sveriges högstadieelever men känns som jag har fått en skev bild. Är så spänd på hur det kändes att va en populär tjej på högstadiet!! Tänk! Lukta gott och fruktigt, alltid ha nytvättat hår, fornarina eller dieseljeans, kanske en lacoste-tröja eller en we-tisha. Få va ute och va full och kanske till och med ligga med Max S eller André. Nån som läser denna blogg som var populär i högstadiet!? (som om hehe) hör av er och berätta sprängs av nyfikenhet!!


/ QotN 

3 kommentarer:

  1. Vet inte ens varför jag svarar nu, måste va för att jag precis vaknade och de normala spärrarna i hjärnan sm reglerar normalt beteende inte har kickat igång? Jag va miss poppis. Var tom en del tjejer som grät för att de inte var min vän....alltså nu dör jag skamdöden....... Du frågade så ha överseende. Men det e lite intressant för precis som du säger så verkar alla jag snackar med nu när jag e äldre känna igen sig i din version + snackar massa skit om tjejerna som va som jag hehe :)
    De flesta andra tjejer som va poppis i min skola (fokus på tjejerna men vem bryr sig om killarna, va de ens poppis? Inte i min skola. Snark) bor kvar i orten och skaffade barn i tidig 20 års ålder. Min mamma snackade alltid om att det var vad som hände me alla snygga tjejer när hon växte upp - de började jobba kassan på Ica och blev gravida .
    Jag va iaf emo redan då men mitt sätt att dölja det på var att va cool å hård. Det + kände sjuk press på att va snygg + rökte hellre cigg än gick på lektioner = coolness på högstadiet
    Fun fact: jag har alltid haft dåligt samvete för att jag va poppis. Obs, jag va inte en mobbare så har inget me det att göra. Över privilegiet. Hahaha alltså ... Kan nån slänga ett glas vatten på mig så jag skärper mig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt att jag alltid skriver så långa svar och typ försöker ta över er blogg. Nu vet du varför iaf, jag tror att jag har en väntande scen i varje rum *stjärnan*

      Radera
    2. MISS POPULAR! Åh detta är underbart. OK! En del tjejer som grät för att de inte var din vän? Alltså i vilka sammanhang? Hur valde du dina vänner? Tog du svaga som kunde dyrka dig eller blev det bara så att ni med fin hy och gott självförtroende drogs till varandra? Hur såg du på de som var utanför? Puss och kram du förtjänar en scen i varje rum /Queen

      Radera