2013-12-05

Ang. det här med döden

Hallå alla motherfuckers.

Så kloka och vettiga läsare vi samlat på oss här på Emoboost! I mitt deppiga inlägg om att ha dödslängtan men bara på sina egna villkor fick jag några förklaringar på det mariga beteendet. Kanske vi kan enas om att dödslängtan och de suicidala emotendenserna har med kontroll att göra? Att man alltid har det som utväg. Det är en stor tröst i ett förvirrande smärtsamt mörker.
  1. Kontoll kanske. Som emo känner man ju ofta att man inte har någon jävla kontroll, som du nämner är det svårt att ta en simpel dusch. Vi emos har, enligt mig, en mer realistisk och klar syn över livet: att det e så meningslöst och förgängligt och allt kan ta slut om 30 min för man snubblar i en fucking trappa och dör - ÅNGESTEN!!!!!!
    Så att ta sitt eget liv = kontroll över det som måste ske - döden
    Skära sig och allmän destruktivitet = man hinner före allt å alla andra som antagligen kommer skada en.

    Jag oroar mig ibland för att jag inte tillåter mig själv att må bättre för jag e så rädd för att bli lycklig, ha ett bra jobb som jag gillar osv. Fallet ner tillbaka till botten skulle vara så jävla långt. Klassikern..
  2. För mig har det varit en slags snuttefilt. Alltså, trösten att kunna avsluta allt om det skulle bli helt överjävligt/fortsätta vara lika jävligt som nu för länge. Det betyder inte att jag har gett upp och egentligen vill suicidera/dö just nu, men att det känns gött och lugnande att ha alternativet.
  3. +1
    jag tänker hela tiden på att dö, smider dödsplaner, har det som en mysig tröstande tanke när allting är extra vidrigt. men sen kan jag upptäcka en knöl i ena bröstet (som egentligen inte finns där, jag inbillar mig) och få panik. hinna tänka cellgifter, metastaser, palliativ vård, dödsångest. plötsligt vill jag inte alls dö.

/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=u25rP0-F_ko

    Lyssna på min nya cover av Someone Like You, GILLA gärna videon och dela med dina vänner så att den sprids så mycket som möjligt, betyder otroligt mycket för mig!:)

    SvaraRadera