2013-12-08

Ang. att mingla

Oj nu känner jag att jag måste skriva en till sak. Igår (jag ba har varit ute bland folk för första gången på skitlänge och fått jättemycket nya intryck och tankar lol) var jag alltså på en fest. Träffade ett par vänner där och de hade med sig en kille som jag inte känner. Vi hälsade på varandra och pratade väl lite om ehhh öl eller lokalen eller att det var kallt ute eller något? Sen frågar han mig: Jaha vad gör du för något? Min reaktion: Förvirring, det har väl inte DU med att göra??? Haha. Alltså jag inser att detta är en helt adekvat fråga när man "minglar" men av någon anledning blir jag alltid lite illa berörd när någon frågar mig det för jag har fan ingen lust att stå och gagga om det. Nu hör till saken att jag har en ganska kul utbildning och folk brukar alltid ställa massa fuckade följdfrågor när jag svarar. Följdfrågorna gillar jag nästan ÄNNU mindre än själva ursprungsfrågan. Så jag brukar diskret flamsa bort frågan och säga något konstigt eller leda in samtalet på något annat så att jag ska slippa diskutera denna högst privata del av mitt liv hehe. Igår blev det att jag styrde in samtalet på hur sjukt det är att killar som var 25+ när man var under 20 alltid ba: Guuuud neeeej asså det här går inte.. du är så ung?! och sen ba kör ner tungan i ens strupe/knullar en mot en diskbänk eller något. Och igen ba, mitt i avbryter och ba, guuud jag fattar inte neeej det här går ju inte du är för UNG o sen fortsätter hångla upp en. Idioter!!! Jaja ni hör ju, jag pratar alltså hellre om detta med främlingar än att förklara att jag går en konstnärlig utbildning, hur det känns, vad jag vill med det, vad jag gör där, vilka material jag jobbar i, vilka motiv jag fokuserar på, vad jag vill göra i framtiden och så vidare.

Någon som känner igen sig? Känns som att jag är en riktigt kass networkare :( Det sjuka är att jag oftast inte ens orkar fråga personen ifråga tillbaka vad den jobbar med eller pluggar eller what ever. Istället ba: Vill du höra om min dröm som jag hade inatt??? Guuuuuuuudddddd

/WG

2 kommentarer:

  1. haha, asså gud så stor igenkänningsfaktor!!! Jag älskar att prata men jag hatar att kallprata! Hatar allt det där snacket om vad man gör och blabla, däremot har jag inga som helst gränser och kan berätta jamen typ sjuka drömmar jag haft osv. Jag vill liksom börja ha en intressant diskussion direkt inte snacka om nåt trist i ca 2 timmar. Fattar ju att det inte är normalt men jaja...

    SvaraRadera
  2. det är ju folk som Gillar att prata om typ "hur många år är den utbildningen?" som är störda? min teori är att de flesta är "störda till normalitet". ergo: JAG ÄR NORMAL HURRA! DU MED!

    SvaraRadera