2013-11-13

Vanlig dag

Hej alla emoboosters och YOLOOOOO
hehe skoja.

Så skönt att läsa era kommentarer på inlägget jag skrev om min uppfuckade jobbmentalitet. Tack vare skev psykisk hälsa och ett vidrigt kontorsjobb verkar jag vara obrukbar på arbetsmarknaden just nu. Ändå skönt att konstatera det så att jag inte går runt och hetsar och stressar upp mig för att jag inte gör allt jag kan för att håva in extradollars att dryga ut ölkassan med. Palla. Så snopet att upptäcka att man är 23 år, i princip alkoholist, "utbränd" och deprimerad. HAHA! Livet.

Idag är jag på fett bra humör!!! Jobbade hela dagen med illustrationsjobbet igår och det blev fett bra, kom hem och la mä i sängen och ba "Aaaaaahhh" precis som normala människor gör efter en arbetsdag. Kändes helt exotiskt! Tänk om det är nyckeln? Rutiner, rutiner, rutiner. "Varje dag kan inte vara fest" som ens mamma brukar säga. Man ba vem har sagt något om fest?? Det är inte ett dugg fest att ligga i sängen och gråta och klia sönder ansiktet och överarmarna av nervositet för livet.

Lyssnar på dagens avsnitt av Forni och Dashas podcast. De är ovanligt puckade idag. Jag blir helt provocerad men får väl skylla mig själv eftersom jag helt patetiskt aktivt söker upp skiten och lyssnar. Dasha är på bra humör i alla fall för hon håller på att laga ett långkok. Skönt liv när man ba "Jo det är bra jag åt lax till lunch!!!" Haha.

/WERKIN' GIRL

5 kommentarer:

  1. Har också tänkt på det där - 24 år gammal & ett helt livs failande - check! Haha, serri :'(

    Har nyligen erkänt för mig själv att rutiner faktiskt är ganska *nyttiga* & bra... Har inte vågat tidigare eftersom jag är sämst på dem - kan inte, vågar inte, vet inte hur man gööör osv = ångest. Så ja, så långt har jag åtminstone kommit, till ångesten efter insikten. Eh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, då ligger vi ungefär lika. Att rutiner är nyttiga är ungefär lika kul att inse som att träning är bra för en eller att det är bra för psyket att inte lusa ner sig med fyllor hela tiden. En bra grej med att ligga på sjukhus som jag skev om för ett tag sen var rutinerna! Mkt bra för att vända tillbaka en på rätt köl igen. Lite svårare när man lever sitt vanliga underliga destruktiva liv dock.

      /WG

      Radera
  2. Äsch, hellre trasig och vis än ett jävla pucko som fröken Forni med sällskap.. de vet inte så mycket om livet.

    Förresten Werkin Girl, det här är så jävla skämmigt eller kanske creepy fast lite gulligt och humor, jag drömde att du och jag pratade på telefon. Någon ringde mig, på skärmen stod alltså namnet "Werkin Girl" och jag svarade och vi pratade en stund som om vi alltid känt varandra. Pratade om livet typ. Minns inte fler detaljer. Ha ha ha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha detta piggade upp mig enormt, så kul!!! Synd att du inte minns samtalet, ibland känns det som att man är extra smart/har briljanta analyser i drömmar. Eller så är bara godtar man mer saker utan att ställa frågor?? Hoppas jag ringer fler gånger!!

      /WG

      Radera
  3. berätta hur man snärjer karlar?!?!?

    SvaraRadera