2013-11-11

Snart måndag

Håller på med ett mycket ologiskt uppskjutarbeteende just nu. Ni vet hur det var när man var liten och kollade på tv och man var så himla trött och bara ville gå och lägga sig? Så trött att man inte orkade gå och lägga sig. Det är ju ett puckat beteende. Nu kör jag den deppiga vuxenvarianten.

Jag är trött, men vill inte gå och lägga mig för att jag vet att jag inte kommer kunna somna. Jag vill inte att det ska bli måndag heller. Lättare då att stanna uppe för då är det fortfarande söndag. Så dumt. 

Usch denna vecka kommer bli jobbig. Är så van vid att kunna va jättefri i plugget och sova när jag vill och gå dit när jag vill. Denna vecka har jag två schemalagda aktiviteter + måste ta igen massa jourer på akuten. Och så fyller jag år. Dvs, en helt vanlig vecka i en vanlig människas liv. Världens jobbigaste i en emoboosters liv. Men ska försöka åberopa lite styrka från ovan. Okej. Strategi:

Ta itu med alla 150 saker jag skjutit upp så snart jag bara kan. 
Jobba hårt när jag orkar 
Äta ordentligt!!

Alltså förra veckan var helt cp när det gällde mat!! Jag klarar mig på ingen mat alls verkar det som. Blir inte hungrig. Dock mycket risky beteende. Blir alltid smal och het när jag är deppig vilket kan göra (om man är en smått ätstörd individ som jag och många med mig kanske?) att man inte är motiverad till att sluta va deprimerad. Gäller att inte ta sig in på denna bumpy road. 

Good night everybody! /QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar