2013-11-07

Sinnesrobönen

Hello hello,

Idag hade jag avslutning på min gruppterapi. Det är ingen regelrätt gruppterra utan en blandning mellan kurs och gruppterra typ. För emos som jag som är drabbade av medberoende på något vis. Det var i alla fall en mycket fin och värdig avslutning, jag har gått där varje vecka hela hösten och det har varit en stormig resa kan man säga. På det hela taget mycket bra. Men nu är jag helt slut och behöver tid att läka och bearbeta allt det jobbiga som vi roddade i. Som avslutning fick jag en liten amulett som en slags påminnelse om min medverkan i gruppen. En medalj är det väl egentligen. Men känns soft att tänka att detta är mitt livs första amulett!! Det är en liten metallplatta, aningen större än en femkrona. På ena sidan finns sinnesrobönen ingraverad. Jag rekommenderar alla att lära in sinnesrobönen, den är lugn och sansad och inte på något vis hysterisk. På alla sätt tröstande och greppbar. Följande:

Ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden

En mycket bra bön på det hela taget. Och med den, allesammans, avslutar vi denna dagen. Och förhoppningsvis avslutar vi en jävligt mörk och dyster period med den. Kanske kommer en bättre period snart vem vet. Gäsp.
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar