2013-11-26

Modern

Ang det här med mamma. För tre år sen försökte jag ha en "Radiopsykologen"-inspirerad dialog med min mamma. Tänkte att våra konflikter handlade om bristande kommunikation och att det lätt var åtgärdat om jag bara tydligare uttryckte vad jag kände. Tänkte att vi i grund och botten hade en rätt bra relation.

Scen: Jag står och vrider ur nån disktrasa i köket i mitt barndomshem. Min mor stormar omkring som vanligt. Hon anmärker på sättet jag vrider ur disktrasan.

Mamma: Klarar du ingenting? Så gör man väl inte med trasorna. SKÖLJ först vrid ur SEN.
Jag: Mamma. Jag upplever det som väldigt jobbigt när du pratar så till mig. Jag blir ledsen och känner mig förminskad.
Mamma: Känna sig hit och känna sig dit. Jävla terapisnack. Du behövde mig när du låg i respirator kom inte och kör några jävla känslor med mig.

/ QotN

PS. Min mamma var alltså INTE närvarande när jag låg i respirator. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar