2013-11-20

Meningslöshet och meningsfullhet

I natt somnade jag klockan tre. Det var svårt att somna bara, men till slut slumrade jag in och sov ända till klockan åtta. Då vaknade jag, gick upp och kissade, gick och la mig igen. Sov vidare till halv tolv. Gick då upp, hyfsat glad i hågen, gjorde kaffe och la mig i sängen för att lyssna på radio och dricka mitt kaffe. Jätteskönt var det! Funderade på hur jag skulle hantera denna relativt tvångsfria dag etc. Sedan råkade jag somna igen och jag har alltså sovit ända tills nu. Nu är klockan halv fyra. Denna gång när jag vaknar är jag inte längre "glad i hågen" utan tom och fylld av vånda. Känner mig som en sopa, en samhällsparasit, en värdelös idiot.

Vilket är totalt värdelösa tankar pga jag är mycket smart, jag är ingen "samhällsparasit" och så vidare. Vet inte hur jag ska ge denna dagen värde. Förut skulle jag kanske hört av mig till någon kompis och försökt få med denna ut för att "dricka vin på nån bar" eller "ta en öl" men det är ett big no no nu. Ibland när jag har sånna här dagar slutar det med att jag kastar mig på alla fyra för att titta in under olika möbler och se om där finns något damm jag kan samla upp, diskar all gammal disk och ställer in i skåpen, rensar avloppet och så vidare. I någon slags panik över att ge den jävla dagen en mening! Vadå ska den gå till historien som "dagen jag städade skitmycket" eller?? Är det bra liksom? Haha.

Trött och förvirrad
/WERKIN' GIRL

4 kommentarer:

  1. alltså +1 på detta inlägg. suck

    SvaraRadera
  2. + 2! Asså antingen är jag förlamad av ångesten eller så far jag runt och hetsstädar, -diskar osv. Får man aldrig lugn o ro :(

    SvaraRadera
  3. +3!! Jag kan göra av med en timme (!) på att bara gå runt mellan mina rum med tanken att "göra något", flyttar en blomma, tvättar en sminkborste..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sjukt. Detta med sminkborstarna gör jag också ofta. Rengör alla jättenoga och sen ba "Puh skönt då har man gjort sig useful idag också"

      /WG

      Radera