2013-11-01

Leka lekar

Hallå allihopa

Nu leker jag den här leken igen: rik. Lekte den på Grand och leker den ibland när jag köper smink. Tricket för att verka rik är att vara ren. Rent hår som är glansigt, ren hy. Sparsamt med mejkapp. Och skorna! Skorna är viktiga. Resten är typ skitsamma. Eller det finns ju gränser naturligtvis men ni förstår min poäng. 

Rikt beteende: vänlig men inte urskuldande. Vänligheten är det absolut viktigaste!! Man ska bete sig mot sminktjejerna från Åhléns som man beter sig mot en politiker man vill smöra för typ. Om man gör det nån gång, det har hänt några gånger under min livstid men det är inte många. Och man måste ta mycket tid i anspråk och lägga fram sitt problem på ett lite komplicerat sätt. Inte ba "jag behöver en ögonskugga" utan mer "hej hej har du tid en stund? Jo det förhåller sig såhär att jag är på jakt efter bla bla bla" ni fattar va. Man vet sin plats som riking!! Åh det är så kul att leka rik!!! Blir helt upprymd av att gå till nån butik och låtsasfundera på att köpa ett serum för 1200 spänn. DOCK: akta er för att bli FÖR kåta för bilden av er själva som rika. Kan hända att man går för långt och köper massa saker man inte har råd med för att man får nån udda självförtroendekick. 

Åker tåg nu i första klass. Varför det? Jo, därför att min mamma pendlar och har massa priopoäng man kan åka på. Bra ställe att utveckla sin rika personlighet. Nån idiot har dock bejbi med sig i första klass!? Man ba "ursäkta men vi som väljer att åka första klass vill ofta hinna jobba några timmar på tåget på väg till ett möte eller kanske en hmm briefing hur ska vi göra det med en skrikbejbi i närheten?"

Nu ska jag gå och länsa gratisvagnen 

/ Överklassvänliga hälsningar Queen Of The Najt

2 kommentarer:

  1. Åh hahaha, jag har lätt lyckats förköpa mig flertal gånger när jag leker rik. Jag får nån tanke att NK-personalen inte riiiktigt tror att jag har så mycket pengar och att jag MINSANN ska bevisa det för dom genom att obekymrat slänga fram kortet och sen står jag njutande och ser dom i ögonen när köpet går igenom... Haha! Så knäppt! Jag har ju inte mycket pengar liksom, så om dom tror det har dom ju rätt och sen står jag där utan pengar till mat ch liksom ändå tänker att jag "vunnit" mot dom.

    SvaraRadera
  2. Haha ja och dom ba "vad är det för pucko som köper ett serum för 1400 har hon ingen hjärna eller!?"

    SvaraRadera