2013-11-05

Fundersam

Godkväll kära boosters. Eller god natt. Jaja ni fattar.

Tänker på förra veckan när min terra ringde pga jag hade missat mitt läkarbesök. Skulle gå till min vanliga läkare för att följa upp hur det gått med medicinen, och utvärdera om det var en lagom dos eller om den bör höjas. Spontant tänker jag att det är en bra dos och att den inte bör höjas, och det var vad jag sade till min terra också. Men sen i lördags natt så kom det skitmycket ångest igen och hemsk panik som ledde till att jag återigen var övertygad om att det är bäst att dö. Det krävdes all styrka jag hade att inte resa mig upp och ta en sista vandring in i badrummet.

Då är kanske inte dosen bra? Är det inte meningen att sådana känslor ska utebli? Att "patienten" är sucicidal kan ju tänkas vara en indikation att dosen är för låg. Men dosen är ju redan så satans jävla hög!!! AAAhhh... Ska ta upp detta med min terra när vi ses nästa vecka igen.

Fundersamma hälsningar,
/WERKIN' GIRL

2 kommentarer:

  1. Har ni sett detta?? Om att vara deprimerad så himla bra!!
    Också undrar jag om ni har läst Inger Edelfeldts böcker? Typ "Kamalas bok" är suverän och "Den förunderliga kameleonten". Stark igenkänning osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello! Nej tyvärr, googlade lite på henne nu och hon verkar spännande som fan! Tack för tips

      Kram <3 /Emoboost

      Radera