2013-11-18

En medicinglömmande idiot

Idag gjorde jag en skrämmande upptäckt! Vaknade i sängen hos snubben som jag tydligen sover ihop med varje natt, helt svettig och ångestfylld och hade drömt hemska mardrömmar. Mina hackningar eller stötar i hjärnan var värre. Jag var yr och skakig. Och då slog insikten mig med full kraft: DIN IDIOT du har inte tagit venlafaxin på typ fyra dagar. Och Ergenylen har jag slarvat med. Inte konstigt att jag känt mig yr och disträ och konstig och hackig i huvudet. Skakade till apoteket så nu är det löst men blev lite irriterad? Halveringstiden är ungefär 12 timmar, dvs att jag knappast kan ha så mycket venlafaxin kvar i blodet nu. Ska jag trappa upp igen liksom? Och få svettningar och skit. Nej jag låtsas bara som att detta inte har hänt. Ang. ergenylen så skulle jag ju ta prover för att se så jag inte fått påverkan på levervärdena. För att ta dem ska man inte ha tagit ergenyl på morgonen. Vilket inneburit att jag skitit i detta en hel vecka men fortfarande inte tagit några prover.

Fan inser nu att jag skjutit upp så JÄVLA mycket saker. Fan alltså det måste bli ändring. Tillbaka på banan igen. Nu har det varit skev dygnsrytm och alkohol och glömda mediciner osv osv. Detta duger inte alltså. Måste vara sträng. Men först ska jag kolla på film.

Kram från QotN

1 kommentar:

  1. Hej hej! Har nu följt er blogg i några dagar, skrattat ihjäl mig och känt igen mig. Jag äter också venlafaxin...ganska hög dos men måste kanske sluta pga. att jag blir så sjukt rastlös!! Åt även ergenyl under en period men blev så sjukt skakig och borta i huvudet. Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta...men sjukt bra blogg! Fortsätt med det ni gör, ni boostar mig. Kram

    SvaraRadera