2013-11-03

EmoBoost Svarar: Kompisar


Itchy frågar:
Era 2cents om vänner/vänskap. Ni har uppenbarligen en fri soft relation till varandra men hur är det med andra? Är ni öppna med era emoproblem? Och bästa filmer för söndagsmysfitteri. Kram

Werkin' Girl svarar:
Damn straight vi har en mycket öppen emorelation till varandra. Men så har det förstås inte alltid varit. En del i depressionen är ju att man blir introvert och cp, tror att ingen förstår en, tänker att man är "ensam i ett helt rum av folk" som det brukar kallas i film hehe. Det är ju synd för det finns så många som faktiskt förstår mer än man kan tro. Men det är lika vanligt att vänner och bekanta är födda ur arslet och verkligen inte fattar ett skit. Vissa människor som blivit blessed by god har ju faktiskt aldrig varit i kontakt med mörkrets eviga källa, och hur ska de då kunna förstå. Hur ska man kunna begära av dom att de ska förstå? Nej, det ska ingen behöva tvingas göra. Jag har några vänner som jag är väldigt nära med. Med nära enar jag att det är människor som jag tycker att jag verkligen känner och som jag tycker verkligen känner mig, samt att jag tycker mycket om dom. Men ingen av dessa är drabbade av den pissiga förnedring som en depression innebär, och jag hoppas av hela mitt förmörkade hjärta att de för evigt kommer att slippa den skiten. Nedan tänkte jag lista några av mina nära vänners ställning till det mörka som lurkar i min själ.

Den godmodiga
Enormt fin underbar och stöttande men fattar helt enkelt inte. Säger kanske saker som "men är det inte bäst att bara komma ut bland folk? Eller gå och träna?" man ba nej jag är upptagen med att försöka hålla mig från att låsa in mig i badrummet och cutta sönder artärerna, ej läge för en work out.

Den deltagande
Den deltagande är såklart psykologistudent. PALLA!!!! Den deltagande är väldigt sugen på att "förstå" men är kanske inte så värst medkännande. Det är väl okej, men det går lite lätt över gränsen när den deltagande vill ställa diagnos på en och anser sig ha värdefull information om olika terapiformer. Kvack, gäsp.

Den ignoranta
Den ignoranta fattar bara inte. Den ignoranta blir sur och arg när man inte "delar med sig" av sina problem, för då känner sig den ignoranta åtsidosatt. Blir sårad att man inte involverat hen i sina innersta känslor och ser det som ett tecken på att vi "håller på att glida ifrån varandra"

Den stöttande
Den stöttande är min favoritperson. Är där, är underbar, ordnar praktiska saker när man bara ligger och förmultnar i skräckkänslor under sitt smutsiga täcke, ställer inte jobbiga frågor och tvingar en att "sätta ord på känslan". Finns där, gör sitt bästa, skojar inte bort det jobbiga men försöker heller inte ringa psykakuten pga blir så nervös att vara i närheten av ett fullblodsemo.

Ja där har vi några varianter. Det ska väl nämnas att såklart har man som emo ett ansvar att leverera i sina vänskaper också, de stackars vännerna finns ju inte till bara för att ta hand om en. Men det är en helt annan historia.

Kram på er alla emos out there boosting your emo
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar