2013-11-17

Drömmen

Jaha då har man inlett den här söndagen med att drömma vidriga mardrömmar fram till klockan tre, sedan gå upp och gråtandes vandra runt i lägenheten med en hemsk klump i magen. Har ryckt upp mig lite nu och varit och handlat så nu ska jag trösta mig med att vaddera insidan av min kropp med surdegsbröd och olika pålägg.

Drömmen: Det var varmt ute, jag satt på fyrans buss. Jag mår dåligt och är rädd. Jag gråter. Ber chauffören att stanna bussen när vi kör förbi södersjukhuset och hon frågar om jag vill att hon ska köra hela vägen till entren pga jag är uppenbarligen ett desperat vrak. Jag går runt på sjukhuset och mumlar typ snälla hjälp mig kan någon hjälpa mig och kan nästan inte andas. Till slut blir jag lotsad till psyk och en kvinna ser till så att jag får träffa en doktor. Han ställer alla möjliga slags frågor, jag sitter stum och stel och tårarna rinner. Ser hur han skriver i sina papper: "MÅSTE KLIPPAS luggen alldeles för lång patienten ser inget". Han reser sig upp och ska precis gå ut ur rummet när han kommer på att han kanske ska hjälpa mig. Han säger att jag kan gå ner till psykavdelningen en trappa ner och att de kommer hjälpa mig där. En kvinna klädd i vitt tar emot mig och hon säger att jag ska få andra kläder, att jag kan leka med några klossar medan hon hämtar som, jag gråter och mumlar hela tiden kan ingen hjälpa mig snälla kan du hjälpa mig. När kvinnan gått får jag panik och bestämmer mig för att fly för jag vill inte bli inlåst där, men jag hinner inte för hon kommer tillbaka med två barndomskompisar till mig som ska intervjuas för att de bättre ska kunna förstå min situation. De tittar bara på mig och skrattar, alltså de kan verkligen inte sluta skratta. Jag förstår ingenting och tårarna bara rinner, jag är rädd och känner mig så ensam.

Sen hände en massa andra grejer i drömmen också men orka skriva ner allt. Kontentan var i alla fall att jag vaknade och grät i panik och längtade efter att dö igen. Gud jag är så trött på att hela tiden vilja dö. Fattar inte hur detta ska gå till. Det är ganska uppenbart att detta hände för att jag hällt i mig sprit som en jävla slasktratt senaste tre dagarna och det är lite som att skita sig själv i munnen ur suicidalsynpunkt.

Adios,
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar