2013-11-09

Bullen

Ahhh fuck, vi hade ett så underbart moment ikväll när vi pratade om programmet Bullen som gick när vi var små (kolla på SVT:s öppna arkiv, där finns massor av de underbara "brevfilmerna" upplagda!!!), och insåg att vi hade delat ett moment i våra då helt avskilda men parallella liv!

Situation i en förort till Stockholm: Jag sitter i vardagsrummet tillsammans med min äldre syster och min pappa. Jag är runt nio år gammal. Vi kollar på Bullen. I just det programmet var det ett inslag om hur man bäst kunde simulera knull om man inte hade någon partner att tillgå. I en tecknad serie bilder beskrivs hur man som kille kan skära ett hål i en melon och köra, och som tjej ska man klättra upp för ett rep på gymnastiklektionen och långsamt glida ner med fiffi mot repet. Någonstans mitt i reser sig min far upp ur soffan och ryter Nämen stäng av det där jävla skitbullen!!! och stänger av TVn.

Situation lite längre söderut, samtidigt: Queen of the Night sitter i soffan i sitt vardagsrum tillsammans med sin pappa. Queen of the Night är runt nio år gammal. De tittar på samma program av Bullen, på samma inslag. Killen juckar i melonen, tjejen glider långsamt ner för repet osv. Någonstans mitt i reser sig QotN:s far upp ur soffan och säger Nä nu stänger vi av va? och stänger av TVn.






Godnatt alla ropesliders och cantalopelovers
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar