2013-11-02

Återfallsblogg



Jaha, jag tog mig ett litet återfall igår. Fick sällskap av ett gäng golliga kompisar här hemma, de hade med sig en flaska rom, massa öl, en påse is, lime, citron, coca cola och ginger ale. Vad gör man då? Man korkar upp. Och så bar det av till en närliggande klubb någonstans runt ettsnåret. Vad betyder det här då, jo, det betyder att jag kan recensera Campral ordentligt. Har tagit mina Campral nu i någon månad kanske?? Sex tabletter om dagen varje dag. De har gjort mig mindre dragen åt alkohållet överlag, och igår fick jag också uppleva hur detta preparat verkar när man väl dricker. Det kommer ju inte hindra en hjärna som kör störtlopp ner i alkoträsket, men de bidrog definitivt till att jag kunde begränsa mitt drickande. Alltså att jag inte hävde i mig som en galning som är brukligt. Jag tror att det blev fem enheter alkohol hemma och två ute, vilket med mina mått mätt är bra. Så nu ligger jag här i soffan med någon slags semiångest och lyssnar på en repris av på minuten i P1. Har städat bort gårdagens förfest och gårdagens smink och hyftsat återställt balansen. Positivt: Mängden kemisk ångest i kroppen är förhållandevis låg. Men man ska väl aldrig ropa hej?? Hehe.

Bakfulla hälsningar,
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar