2013-10-26

Sminkinsikter

Sitter och skriver här vid min enorma surrande dator iklädd en jättefånig kort tajt klänning. Det var typ min "partystil" för ett par år sen. Jättetajta stretchiga slampiga klänningar med kort ärm. Så man ser både slampig och välklädd ut på samma gång. Nu fattar jag inte grejen. Antingen har jag blivit längre eller så har jag bara fått bättre omdöme (sannolikt det sistnämnda) för den här klänningen är så jävla kort! Täcker knappt asset. Och den är så tajt att min lilla bulle som alla riktiga quinnis har på magen blir förstärkt och jag hade kunnat tas för att vara i vecka 16. Hade jag inte den bullen då eller gick jag bara och drog in den hela tiden? Fy fan vad jobbigt. Sån idiot man var. Min nuvarande partystil är snarare ASMYCKET smink och sen en sladdrig skjorta och sladdriga byxor. Så skönt, ingen bryr sig ändå.

Har hämtat mig från nattens eskapader. Sov dåligt men det var härligt faktiskt. Och på morgonen drack vi kaffe och han frågade mig frågor om mitt liv för första gången nästan. Det var roligt. Han är rolig. Fan. Har inget raljerande att skriva vilket innebär att jag inte har känslomässig distans till vårt lilla kaffe- och analmys. Jag blir ju i princip kär i alla som knullar mig och lyssnar på mitt känslomässiga dravel.



Avsikten med detta inlägg var att skriva om två sminkinsikter!
1. Varenda jävla gång jag går till en MAC-disk i nåt varuhus så börjar jag på ett maniskt sätt att gegga med mitt finger i en röd metallic färg som heter "Cranberry". Mina ögon scannar liksom av alla tusentals skuggor och vips så står jag där och smetar den längtansfullt på min handrygg och mumlar "åhhh den är så fin men jag vill ju inte se ut som jag har ögoninflammation". I torsdags hade Werkin Girl och jag en riktig jävla långkörare och skuttade runt bland beautydiskarna på NK i en evighet. Kom till MAC-delen och en rolig sminkad man kom fram och attackerade oss med sin hjälpsamhet. Jag vet inte vad det är men jag ÄLSKAR verkligen att fråga dessa sminkmänniskor om råd. Jag vet ju bäst själv egentligen men det är så härligt. Jag berättar för honom om mina Cranberrybekymmer och han säger insmickrande " Ja du det är en svår färg men på dig.. en tiopoängare!". Så smickrad och lättköpt går jag med på att bli sminkad. Så mysigt. Jag blir alltid sminkad när jag ber om råd. Werkin Girl har en annan taktik, hon smyger runt och pillar på penslar och lila eyeliners och kan gå oupptäckt men jag måste tydligen vara i centrum i sånna sammanhang.

Den här roliga sminkkillen sminkade mig i alla fall med Cranberry vilket oväntat nog blev skitsnyggt! Dessutom fick jag prova ett rouge som hette "Mocca" som var brunrosa och mycket tjusigt och smickrande. Och till sist smetande han på ett riktigt knulligt läppglans som var lilarött. Kände mig flott och naturligtvis slog jag till på ögonskuggan. Som jag nu applicerat rikligt på mina ögonlock.

2. Alltså detta med att ha eyeliner på inre övre franslinjen. SÅ SNYGGT! Alla tidningar tjatar jämt om "sug i blicken" men detta ger för fan sug i blicken på riktigt.

Det var allt. /QotN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar