2013-10-14

Sjuk i kroppen

Hej alla fiffis därute

Har varit rätt frånvarande på bloggy den senaste veckan. Tänker inte be om ursäkt för jag har mina skäl. I tisdag fick jag en jävla mensvärk. Vaknade av den och ba herregud vilken kraft min livmoder har! Var stolt, lyssnade på Liv Strömqvists briljanta sommarprat och hade binda istället för tampong för jag ville se detta djupröda sundhetstecken som sipprade ur mig. Därefter fortsatte smärtorna. Fy fan vad ont det gjorde! Messade folk till höger och vänster och skröt om min kraftiga mensvärk. På lördagen vaknade jag för för fjärde natten i rad av smärta och nu hade jag dessutom. Ignorerade detta och tog ännu en Ipren. Under veckan hade jag stresspluggat till en tenta och känt mig konstigt trött och aptitlös men skyllde på medicinerna.

På lördag eftermiddag hade jag så ont att jag hade svårt att andas. Hasade till akuten och efter sex timmars väntan blev utfallet: pyelonefrit (som är en bakteriell infektion i njurarna) och inläggning med dropp och intravenös antibiotika. Vilken chock! Jag var verkligen helt paff. Så nu ligger jag här i en fyrsal och lyssnar på två lomhörda tanter som skrikpratar. Är så himla himla trött. Så konstigt att det blev såhär. Nu ska jag tupplura. 


Kram och på återseende/ QotN 

1 kommentar:

  1. Otur å emo går hand i hand!
    Tidsfördrivtips: appen dumb ways to die. Kanske lite för mkt om du mår illa. Isf kolla in Mentalpod.com
    Podcast och skrift. Om mental illness.
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera