2013-10-14

Samlat fejs

Hallå kleti, pleti och allt annat löst folk!

Nu ska vi prata lite smink. Varför använder jag smink? Svar: För att bli snygg. Nja riktigt så enkelt är det kanske inte. En dålig dag använder jag smink som en sköld, en bra dag använder jag smink för att förstärka mig själv. Det jävla sminkandet är lika mycket en förbannelse som en blessing. När man inte mår något vidare kan det vara ett hjälpmedel, men då och då kommer jag på mig själv med att bli fixerad vid maskerandet och använder det som en ritual för att kunna ta mig utanför dörren. Det behöver inte nödvändigtvis handla om någon omvälvande försköning, det är mer ritualen och processen att se sig själv förvandlas framför spegeln. Att lugnt jobba fram något som ska kunna möta resten av världen. Det blir till och med en jävligt osund besatthet vissa perioder. De dagarna vill jag inte se "söt" ut. Jag vill se lugn ut, som att jag har kontroll. Inga hysteriska färger och inga överdrivna former som pockar på oönskad uppmärksamhet. Inga hetsiga läppglans eller skimrande rouge och what not. Nej, matt och samlat, groomat, återfuktat. Det handlar om kontroll. Kontrollerad, den gamla hederliga favoritkänslan. Min youtubebaserade sminkguru har gjort en video som ganska bra sammanfattar vad jag vill åt.



Fattar ni? Det är ju lite KVACK!? när hon går in på slutet med minipenseln och gör extra concealer pga ser redan underbart ut, men anpassa till ens egna maintaincegrad antar jag. Ledord: kontroll kontroll kontroll.

/WERKIN' GIRL

2 kommentarer:

  1. åh älskar också lisa eldridge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är oemotståndlig. Hennes röst. Hennes kunskaper. Min senaste hangup som kommer från henne är att lägga en penna i ljust lavendelfärgad metallic på den nedre inre fransraden = man ser jättepigg ut istället för skittrött och deppig och ögonen ser vita och friska ut istället för rödsprängda gråtögon. Kram /WG

      Radera