2013-10-23

Project mental health

Känner knappt att jag kan blogga idag. Mitt inre är som en konstig hård knuten näve. Men inte på ett härligt revolutionärt sätt utan bara att jag känner mig arg och ledsen och sluten. Det finns väl ingen som vill ta det av det här jobbiga hårda arga slutna. Vaknade halv tre idag. Vem vaknar halv tre? Är såklart superförvirrad nu. Vilken dag är det ens? Och mitt hår luktar konstigt stekflott och jag ser skruttig och tjock ut och jag har inte gjort det jag borde göra idag. Min initiala impuls är då: lägga mig igen och titta på veckans brott resten av dagen. Det är ju såklart FEL! Fel fel fel fel.

Vilken tur då att jag vet hur jag ska göra i "Projekt psykisk hälsa" (fick en bra programidé nu - istället för project runway så kan man ha projekt mental health. 10 personer med olika psykiatriska diagnoser av varierande grad får bo ihop i ett hus och utsättas för olika prövningar. Typ en rejäl bakfylla, självmordstankar, att inte kunna somna, hypokondrianfall osv. Sedan får de med hjälp av verktygen de har i sin mentala verktygslåda reda upp den här situationen. Detta utvärderas sedan av en jury och de stackars looniesarna får stå framför juryn på ett podium i smutsiga mjukis och stripigt hår. Vem ska vara i juryn? Jag tycker att Mandy Schulman ska vara med. Kanske hennes make också. De verkar bra på ångesthantering. Och Leif GW för att jag älskar honom och för att han är logisk och strategisk. Kanske nån läkare också. Doktor Åsa? Måste ju ha stora namn. Eller arge snickaren typ. Måste fila på detta) så jag åt frukost, gick ut en promenad, och nu sitter jag här vid datan i färd att kompensera för de vakna timmar jag missat. Än länge går det inte så bra för jag är i ett mosigt tillstånd av självömkan. Och mosig i hjärnan för att jag i ren desperation slängde i mig en blandning av lugnande och sömngivande tabletter igår klockan fyra. Så puckat. Nej nu kör jag!!

Pussar och kramar från Queen Of The Najt

6 kommentarer:

  1. aw, mår samma lika, fast jag klev upp 18 :C o inte har jag nån verktygslåda...
    älsk på er blogg iaf! gillar medicinrecensionerna, användbart :D
    bästa programidén btw! då kanske folk inte skulle hamna i lyxfällan, arga snickaren, biggest loser osv pga underliggande problem. blog on! /en fellow emo, dock förvuxen

    SvaraRadera
  2. vad hade ni gjort utan play-tv-kanaler på nätet? vad hade ni gjort om ni var snubbar som inte lika lätt kunnat meditera loss i sminkning? ;P spekulerar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! En hater. Äntligen är vi riktiga ~*bloggstjärnor*~
      /EmoBoost

      Radera
  3. nej jag hatar inte! jag undrar helt genuint vad ni hade gjort. älskar att ni gör denna bloggen! jag e lika förjävlig o sminkobsessed som ni. goddammit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh haha *Zlappnar av* ursäkta. Ja vad hade vi gjort!? I perioder har vi försökt döva ångesten med att träna, gå omkring i naturen, plocka svamp, ägna oss åt "kreativa" aktiviteter som att måla och rita, följa en massa konstiga bloggar och dylikt, laga massor med mat och så vidare. Finns en hel värld med konstiga ångestreducerande aktiviteter! Men smink och playkanaler är förstås bäst.

      Kram /Emoboost

      Radera
    2. sex är ett annat "bra" tips, liksom att hålla på med växter dvs hänga i blomsterbutiker, plantera saker, pampra växterna i sitt hem, ta sticklingar på dom etc

      Radera