2013-10-03

Poäng?

Det här med regelbundna sömnvanor går ju åt helvete. Efter en liten incident (allvarlig intox, 2,0 promille etanol, respiratorvårdad) för fyra år sen är det ingen som vill skriva ut vare sig sömntabletter eller benso. Får försöka somna på typ 5 atarax och emellanåt en propavan. Antar att ni vet hur det är. Kan vara i skönt sömnmode men sen kommer en liten gnagig tanke och då aktiveras hela fight and flight-systemet, sympaticuspåslag och helt plötsligt ligger jag är med hjärtfrekvens 150 och tänker på hur oduglig jag är.

Sitter på tunnelbanan nu och ser en gravid kvinna med enorma bröst. Herregud de är så sjukt stora. Typ 1/3 av magens storlek. 

Det som fick hjärtat att hamra igår var iaf att jag tänkte på förra gången på teatern. Vi höll på med en övning och jag sa en grej som var bra, märkte att den funkade, sa en sak till som liksom inte funkade. Inte så att nån störde sig, men bara att ingen spelade vidare på det. DET fatala misstaget låg jag och grämde mig över. Åhhhh snark vad trött man blir!

Nattens fasor var inte slut där! Nehej, efter en mardröm om att mina kompisar var arga på mig vaknade jag mitt i natten (kl 6 när vanliga människor går upp..) och var så ledsen och uppgiven. Fattade inte syftet med att hanka sig fram på det här sättet. Snubben jag träffade i söndags hade tydligen blivit religiös och upplyste mig om vad meningen med livet var. "Skapa fred på jorden och ha det najs. Det är så najs att leva" jag ba "ja fast även om det nu är så najs att leva så finns det ingen som helst poäng med det. Alla dör ju ändå. Och fred på jorden, spelar ingen roll heller" han ba "du fattar ju inte, du är deprimerad" :( håller dock fast vid min ståndpunkt. Fattar inte poängen. 

Look idag: smutsig och översminkad powerkvinna. Så trist att tvätta håret! Borde kanske lägga till ett aseffektivt torrshampo till vår sminklinje? 

Nu ska jag äta lunch med en kille jag var kär i innan men som jag slutat va kär i nu. Ql. /QotN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar