2013-10-23

Passion for crime

Nu börjar denna korta dag lida mot sitt slut. Tänk vad annorlunda samhället hade varit om dagarna var typ sju timmar långa. Hade varit så konstigt. Framförallt hade man ju inte kunnat bo i en storstad för transporten tar så lång tid. Men det räcker å andra sidan med ett eller två mål mat per dag. Så man kan ju korta ner en del handling och sånt.

Lyckades oväntat nog med att kompensera någorlunda för mina förlorade timmar. Återstoden av dagen har ägnats åt Hasse Aro. Låter märkligt tänker ni, men icke. 

Såhär är det va: jag älskar Leif GW. Han är en så briljant person. Hans samhällsanalyser är så skarpa och han kan allt om mord. Men. Jag vill inte vara en partypooper här men har ni märkt hur han flåsar när han pratar? Det är inget bra tecken. Han kan mycket väl ha hjärtsvikt grad 3 eller 4 och det är inte så värst lång överlevnad med det. Tänker på honom minst en gång om dagen och att det är så trist att han snart kommer dö. Men har nu hittat en ny Leif i Hasse. Trodde att Hasse bara vara en ytlig programledare som inte visste något om samhället eller brott och egentligen mest ville bli polis. Men det är fel! Han är supersmart! Ge honom ett program SVT! Osäker på formatet men antingen som veckans brott fast lite mer reportage eller bara talkshow inriktat på brottslighet. Vet inte riktigt. Mycket programideer nu. Werkin Girl och jag talade tidigare om att vi borde starta produktionsbolag *hybris*. Emoboost Productions. Hur tjusigt!?

Kollade på nya efterlyst nu på gammeltv och blev mycket engagerad. Skickade till och med en fråga till Thomas Bodström men han svarade inte i programmet. Tråkigt. Blev så inspirerad och började drömma om att nästla mig in i nåt kriminellt nätverk. Verkar så spännande. Frågade mina medboende om jag kunde köpa en pistol. Alltså inte att jag skulle göra det, men om de på ett rent hypotetiskt plan skulle kunna fixa fram ett vapen. Ja!! sa en. Men uppskattade att det skulle behöva gå i fyra led. Men ändå liksom.. Halva inne nu. Är det nån som vet var man träffar kriminella som samtidigt är pojkvänsmaterial!?

Konstig iakttagelse: har jättemycket svullna lymfknutor och aftösa sår i munnen. Bara såren i munnen. Varför kommer det nu? Borde ha kommit innan jag blev sjuk?

Nu ska jag "varva ned" med ett avsnitt av veckans brott. Good night all you loonies out there / QotN 

2 kommentarer:

  1. hej jag är en liten emobooster som har en liten frågy
    för ett tag sen svarade ni på en kommentar om att ställa krav på rätt sätt på den man "dejtar" men min situation är lite annorlunda.
    Jag har träffat denna underbart snälla sköna kille som alla älskar, dom senaste sex helgerna har vi sovit med varandra både fredag och lördag och han behandlar mig som om han är jättekär i mig. Nu till problemet - vi har hittils bara sett efter båda varit ute och sen sovit med varandra, ätit frukost på morgonen, hängt lite, sen skiljts åt. När jag frågar honom på vardagarna typ "hej lust att hitta på nåt typ i övermorgon?" svarar han alltid "ja men vi hörs då :)" sen hör han av sig vid elva ändå. Alltså mitt hjärta klarar inte av detta!!! är jag bara ett tidsfördriv?? förstår han inte att jag vill göra andra saker med honom än att ligga och kolla film? Hur ska jag ställa krav på rätt sätt för att se om han faktiskt vill gå ut och äta middag med mig eller nåt? Jag är jättekär i honom.

    förlåt för en lång och osammanhängande text, hjälp mig.

    kram

    SvaraRadera
  2. jag älskar också gw och mår dåligt av tanken på en värld utan honom.

    SvaraRadera