2013-10-04

Naturligt

Fånigt beteende: skulle träffa en kille imorse som jag försöker övertyga mig själv om att jag inte är kär i. Var på väg att mejka mitt fejs när det slog mig att jag nästan alltid är krigsmålad när vi ses. Det är nån otäck liten version av mig djupt inuti mig som skriker gällt "killar gillar NATURLIGA tjejer!!!" och som jag av nån anledning lyssnade på. Dock: naturlig är inte samma sak som osminkad. Skulle jag låta honom se mitt puffiga röda morgonfejs eller? Sminkade mig därför omsorgsfullt utan att se sminkad ut. I lugn takt (för att inte bli svettig och varm) begav jag mig till cafeet där vi skulle träffas. 50 meter innan snabbade jag på stegen för att han skulle få chansen uppleva följande scen:

Han sitter och dricker kaffe. Tittar ut på hösten och vimlet. Som en frisk höstvind fladdrar hon (jag alltså) in. Samtalen tystnar, blickarna vänds mot detta väsen till kvinna. Direkt uppstigen från sin bädd, lite andfådd av språngmarschen. Hennes osminkade klara ögon glöder. Huden har en sån där otrolig lyster som bara uppnås genom dygdigt leverne och god sömn. Håret lite rufsigt men otroligt glansigt. Vilken otrolig tur jag har som får sitta här med detta naturliga kvinnoexemplar!!

Detta scenario missunnar man väl ingen man gillar? Kram QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar