2013-10-07

Någons födelsedag

Hjärtat börjar slå snabbare och det fladdrar snabbt och löst i bröstet. Kan jag hejda det här? Nej. Jag hinner tänka Det är allvar det är allvar det är allvar innan jag med säkerhet vet att det är helt oåterkalleligt. Och så kommer de första tårarna på nästan en hel vecka. Idag fyller en person som jag älskar år. Jag har inte ringt, jag har inte smsat. Jag ville inte höra av mig för att han alltid lyckas förstöra sånt som är bra. Han har förstört stora delar av mitt liv och stora delar av den person jag kunde varit. Den person jag var? Jag är inte den personen nu i alla fall. Jag ville inte ringa för jag ville inte tänka på att det är vidrigt att ingen firar honom idag och att han är ensam nu. Och jag ville inte ringa för jag ville inte höra berusningen i hans röst. Men nu tänker jag på honom och känner mig lika ensam som han säkert gör. Det är svårt att sörja en levande persons bortgång. Och hjärtat går sönder när jag tänker på hur det måste vara att vara en levande död. Speciellt på sin födelsedag.

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar