2013-10-18

MENS

Nä fy, jag vaknade idag och så hade flow kommit till town (haha detta töntuttryck!). För er som inte fattar vad det betyder så är det lite enklare förklarat MENS. Gammal vanlig, hederlig illröd mens. Som värker och gör mig trött. Jag känner mig fortfarande som en nybörjare på mens då detta är menstruation nummer fem sedan jag slutade med mina minipiller, som var helt underbara då de eliminerade mensen helt ur mitt liv. Men nu är det tillbaka och ja det har ju sina ups and downs.

En definitiv DOWN som jag inte hade räknat med i min naivitet var hur kroppen förändras under menstruationscykeln. Alltså jag känner mig verkligen som en slav under den här jävla kroppy. Jag har till och med drabbats av fysiska pms-symptom, något som var helt främmande för mig tiden innan minipillernas antågande.

- Får extremt dålig hy veckan innan det är dags. Och då menar jag puffighet, finnar, oljig och torr om vartannat.
- Blir puffig! Alltså i kroppen! Bloated liksom. Fejs and body.
- Blir hungrig på sötsaker. Jag är vanligtvis inte intresserad av sötsaker annars, är helt kort bara inte riktigt en sådan person. Men nu, kastar mig över närmsta japp.
- Får ont i brösten. De känns större och värker lite. Pockar på uppmärksamhet.

Ni andra females kanske tycker att detta är småpotatis eller självklarheter, men det är alldeles nytt för mig trots min ålder. Inte klokt! Vet inte riktigt vad jag tycker om denna förändring i mitt liv, kanske går tillbaka till mitt p-pillerknaprande. Man vill ju inte vara slave 4 mens.

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar